دمشق گفت‌و‌گو با ترکیه را «مثبت» ارزیابی کرد

 بنابر گزارش شبکه «الاخباریه»، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که امروز با مشارکت طرف روس، وزیر دفاع سوریه و مدیر سازمان اطلاعات کل این کشور با وزیر دفاع و رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه در پایتخت روسیه -مسکو- دیدار کرده‌اند.

وزارت دفاع جمهوری عربی سوریه در ادامه این بیانیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره این دیدار آن را «مثبت» ارزیابی کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که وزارت دفاع ترکیه، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات این کشور با وزرای دفاع روسیه و سوریه و همچنین رؤسای سازمان‌های اطلاعات این دو کشور در مسکو دیدار و رایزنی کرده‌اند.

طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه، سه طرف در این دیدار بحران سوریه، مشکلات آوارگان سوری، جنگ مشترک با سازمان‌های تروریستی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزارت دفاع ترکیه در ادامه اضافه کرد که سه طرف بر سر تداوم نشست‌های سه‌جانبه به منظور تضمین ثبات سوریه و منطقه و حفظ آن توافق کردند.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، پس از یازده سال، این اولین بار است که وزرای دفاع سوریه و ترکیه در مسکو با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این دیدار در حالی برگزار شده است که «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس جمهور ترکیه اخیرا در اظهاراتی گفت که خواستار دیدار سه‌جانبه با «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین» همتایان سوری و روسی خود است.

اردوغان که حین بازگشت از ترکمنستان با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد، اشاره کرد که به پوتین پیشنهاد داده تا سازوکاری را با روسیه و سوریه برای تسریع مسیر دیپلماتیک تدوین کند.