۳۰ هزار زندانی داعشی در عراق و سوریه منتظر فرصت مناسب هستند

 سازمان تروریستی «فرماندهی مرکزی آمریکا» ( سنتکام ) در گزارش سالیانه خود از وضعیت عراق و سوریه از «ارتش منتظر» داعش در زندان‌ها و اردوگاه‌های عراق و سوریه سخن گفت.

به نوشته روزنامه تایمز انگلیس، در این گزارش آمده است که ۲۰ هزار نفر از اعضا و سرکردگان داعش در عراق و ۱۰ هزار نفر از آنان در سوریه در زندان هستند؛ از سوی دیگر ۲۵ هزار نفر کودکان تروریست‌های داعش نیز در اردوگاهها به سر می‌برند که به زعم سنتکام، «نسل آینده احتمالی» داعش را شکل خواهند داد.

طبق گفته سنتکام، کودکان تروریست‌های داعش در اردوگاهها، در آن شرایط اهداف سیاسی داعش محسوب می‌شوند و جامعه جهانی باید در اقدامی ضروری آن کودکان را از اردوگاهها خارج کند و همزمان شرایط اردوگاهها را نیز بهبود ببخشد.

در بخش دیگری از بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است که در سال ۲۰۲۲، این نیروها ۳۱۳ عملیات علیه داعش انجام  داده‌اند که ۱۰۸ عملیات در سوریه و ۱۹۱ عملیات در عراق انجام گرفته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که در جریان عملیات مشترک در عراق ۲۲۰ نفر از سرکردگان و اعضای داعش را کشته و ۱۵۹ تن دیگر از این عناصر دستگیر شده‌اند.

۳۰ هزار زندانی داعشی در عراق و سوریه منتظر فرصت مناسب هستند

طبق ادعای یانیه‌ی فرماندهی مرکزی آمریکا، این نیروها در سوریه نیز ۴۶۶ تن از عناصر داعش کشته کشته و ۲۱۵ نفر را دستگیر کرده‌اند.

به گفته سنتگام عملیات مشترک تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادان با نیروهای مشترک در عراق و سوریه وجود دارد.