فریبکاری ناشیانه دولت بایدن در حمایت از افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی

پیش از بلینکن، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا هم ضمن تبریک به نتانیاهو گفته بود که به دنبال همکاری با وی است که سالیان درازی با او دوستی داشته است. اما چرا؟، برای "مقابله مشترک با چالش هایی مثل خطر ایران که پیش پای اسرائیل و خاورمیانه است".!!

لازم به ذکر نیست که منظور آمریکا از "صلح و امنیت و شکوفایی در منطقه" و تلاش برای تقویت آن، قطعا امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی است. کما اینکه "چالش های منطقه ای" که مد نظر آمریکاست منحصرا چالش هایی است که پیش روی رژیم صهیونیستی است.

با اندک تأملی در واکشنهای بلینکن و بایدن و دیگر مقامات آمریکایی در قبال تشکیل این "باند صهیونیستی " به ریاست نتانیاهو و تشکیل کابینه ای از یک مشت تروریست نژادپرست افراطی، در می یابیم که آمریکا کوچک ترین اهمیتی برای امنیت و شکوفایی منطقه و امنیت و ثبات متحدان عرب سازشکار خود قائل نیست. این کشور حاضر است همه را قربانی "اسرائیل" کند و همواره در مناسبت های مختلف به صراحت به این موضوع اذعان کرده است.

نمی دانیم بلینکن چگونه امیدوار است "برای رسیدن به صلح" با کابینه ای همکاری کند که به صراحت اعلام کرده است که فلسطینی ها را از خانه وکاشانه شان بیرون و خانه هایشان را ویران می کند. زیرا علاوه بر حزب افراطی "صهیونیسم مذهبی" به ریاست "بتسلئیل اسموتریچ" و حزب "قدرت یهود" به ریاست ایتمار بن گوویر، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو هم با صدور بیانیه ای روز چهارشنبه گذشته به صراحت اعلام کرد که کابینه وی شهرک سازی در کرانه باختری را ادامه خواهد داد.

آمریکایی ها به خوبی می دانند که نتانیاهو امتیازات قابل توجهی به راست گرایان افراطی صهیونیسم داده و دست آنها را در پرونده شهرک سازی، کاملا باز گذاشته است به این امید که خود به مصونیت قضایی دست یافته و از محاکمه به اتهام فساد بگریزد. در این بین جریان "صهیونیسم مذهبی" هم این فرصت را – که همه عمر به دنبالش بود -، برای اجرای نقشه های خود و الحاق کرانه باختری و اخراج فلسطینی ها و یهودی سازی قدس غنیمت شمرده است. آمریکایی ها چشم خود را به روی همه اینها بسته و سعی می کنند خود را ناچار به همکاری با این کابینه نشان دهند.

فریبکاری ناشیانه دولت بایدن در حمایت از افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی

دشمنی با ایران و ادعاهای بایدن درباره تهران و دعوت او از کابینه نتانیاهو برای مقابله با ایران، تنها موضوعی است که بایدن در این بیانیه واقعا به دنبال آن است، اما تمام ادعاهایی را که درباره "حمایت از راه حل دو دولت و مخالفت با سیاست هایی که این راه حل را به خطر می اندازد " مطرح کرده است، دروغی بیش نیستند. در واقع بنا به اعتراف بایدن، دولت او از دولت ترامپ، صهیونیست تر است. از این گذشته دولت بایدن هیچ یک از اقدامات و تصمیمات دولت ترامپ درباره رژیم صهیونیستی مثل به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم و انتقال سفارت آمریکا به قدس را لغو نکرده است. تجربه تاریخی ثابت کرده است که دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا بر سر هر موضوعی اختلاف داشته باشند در مورد خدمت به "اسرائیل" رقابت می کنند. زیرا این رژیم پایگاه آمریکا در قلب جهان اسلام است و در این یک مورد، فرقی ندارد که چه کسانی مسئولیت اداره این پایگاه را بر عهده بگیرند، تجربه تاریخی هفتاد سال گذشته گواهی بر این مدعاست.