شروع سال نو در «کالیفرنیا» با زلزله و سیل

ساکنان ایالت «کالیفرنیا» در آمریکا به دلیل وقوع زلزله و سیل با وحشت به استقبال سال نو رفتند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از  سازمان زمین شناسی آمریکا ، روز یکشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهر «ریو دل» در شهرستان «هامبولت» را لرزاند. به گفته مقامات «هامبولت کانتی»، بسیاری از خانه‌های شهر به دلیل زلزله آسیب دیدند در حالی که برق نیمی از ساکنان قطع شد و ۳۰ درصد از خانوارها نیز بدون آب آشامیدنی بودند.

این در حالی است که شهر ریو دل اخیرا نیز  شاهد زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر بود که ۲ نفر کشته شدند و خسارات گسترده‌ای به بارآورد.

وقوع سیل نیز در ایالت کالیفرنیا همچنین به ویرانی بخش‌هایی از این ایالت منجر شد. بر اثر سیل ناشی از طوفان در روز دوشنبه ۲ نفر جان باختند. در «ساکرامنتو»، سیل ده‌ها خودرو و خانه را زیر آب برد و هزاران نفر را بدون برق گذاشت. گروه های امدادی در ساکرامنتو بسیاری از ساکنان سرگردان را با بالگرد به مناطق امن منتقل کردند.

این گزارش حاکیست که ۲۳۵۰۰۰ خانه و کسب و کار در ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا بدون برق ماندند.به گفته شهردار «بافلو» کولاک و تگرگ ۲۰ هزار مشترک را بدون برق گذاشت.

 شروع سال نو در «کالیفرنیا» با زلزله و سیل

منابع خبری گزارش کردند که تعداد قربانیان اخیر طوفان زمستانی در این کشور به بیش از ۶۰ نفر افزایش یافته است. برخی منابع خبری این تعداد را تا کنون ۶۴ نفر اعلام کرده اند هر چند که بر اساس گفته مقامات آمریکایی، این تعداد همچنان افزایش خواهد یافت.