بدبینی آمریکایی‌ها نسبت به چشم‌انداز کشور در سال ۲۰۲۳

با گذشت چند سال چالش برانگیز، آمریکایی ها با چشم اندازی تیره نسبت به مسائل کشورشان وارد سال ۲۰۲۳ شده اند، به طوری که اکثریت مردم این کشور شرایطی منفی را در ۱۲ مورد از ۱۳ مورد مربوط به زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی پیش بینی می کنند.

در واقع هشت نفر از هر ۱۰ نفر بزرگسال آمریکایی تصور می کنند که سال ۲۰۲۳، سالی توام با مشکلات اقتصادی باشد، به طوری که مالیات ها به جای کاهش افزایش می یابد و کسری بودجه به جای نزول روند رو به رشدی را در پیش می گیرد.

بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی بر این باور است که قیمت ها با نرخی بالا افزایش می یابد و بازار سهام در سال پیش رو سقوط می کند، مواردی که در سال ۲۰۲۲ نیز اتفاق افتاد.

بعلاوه، بیش از نیمی از آمریکایی ها پیش بینی کرده اند که بیکاری در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد، مشکل اقتصادی که آمریکا در سال ۲۰۲۲ از آن نجات یافت.

براساس نتایج حاصل از این نظرسنجی، درمورد موضوعات داخلی، ۹۰ درصد آمریکایی ها انتظار دارند که سال ۲۰۲۳ سالی توام با اختلافات و درگیری های سیاسی در کشور باشد، ۷۲ درصد تصور می کنند که جرم و جنایت افزایش خواهد یافت و ۵۶ درصد نیز پیش بینی می کنند که اعتصاب های بسیاری از سوی اتحادیه های کارگری برگزار شود.

در مورد موضوعات بین المللی نیز ۸۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی پیش بینی می کنند سال جاری، مملو از اختلافات بین المللی به جای مصالحه باشد.

در این میان، ۶۴ درصد بر این باورند که قدرت آمریکا در جهان کاهش می یابد و ۷۳ درصد از افزایش قدرت چین در سال جاری خبر می دهند.

همچنین ۶۴ درصد آمریکایی ها انتظار دارند که قدرت روسیه در جهان در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد که احتمالا بازتابی از شکست های اخیر مسکو در نبرد با اوکراین است.

بدبینی آمریکایی‌ها نسبت به چشم‌انداز کشور در سال ۲۰۲۳

این یافته ها نتیجه تحقیقات و نظرسنجی گالوپ از بزرگسالان آمریکایی از ۵ تا ۱۹ دسامبر (۱۴ تا ۲۸ آذر) است.

گالوپ همچنین از آمریکایی ها در مورد پیش بینی شان برای سال پیش رو طی سال ها پرسش کرده روندی که در سال ۱۹۶۰ آغاز شده است.

داده های تاریخی به طور کلی نشان داده است که پیش بینی مردم آمریکا برای سال پیش رو تا حد زیادی به نظرشان درمورد شرایط داخلی و بین المللی در آن زمان خاص بستگی دارد. به همین ترتیب، نظرسنجی گالوپ بر چشم انداز تیره مردم آمریکا در پیش بینی های سال ۲۰۲۳ در مورد موضوعات داخلی تاکید دارد.

دولت، اقتصاد و تورم مشکلات غالب آمریکا در سال ۲۰۲۲ بود و اعتماد به اقتصاد در میان بدترین خوانش های اندازه گیری شده از زمان رکود بزرگ باقی ماند.

این کاهش اعتماد تا حد زیادی به واسطه تورم بالا در آمریکا در بیش از ۴۰ سال بوده است که اکثریت مردم این کشور آن را عامل مشکلات مالی در خانواده ها دانسته اند.

در همین حال، دموکرات ها نسبت به جمهوریخواهان و مستقل ها، چشم انداز امیدوارکننده تری نسبت به سال ۲۰۲۳ داشته اند.

اکثریت دموکرات ها پنج پیشرفت مثبت را برای سال ۲۰۲۳ متصور شدند. این موارد شامل اشتغال کامل یا رو به رشد (۶۹ درصد)، افزایش منطقی قیمت ها (۵۳ درصد)، رشد بازار سهام (۵۳ درصد)، افزایش قدرت آمریکا (۵۶ درصد) و کاهش قدرت روسیه (۷۹ درصد) بوده است.

این در حالی است که ۶۱ درصد از مستقل ها و ۴۷ درصد از جمهوریخواهان انتظار دارند قدرت روسیه در جهان کاهش یابد.

آمریکایی ها با شک و تردید بسیار به استقبال سال ۲۰۲۳ رفتند و انتظار کمی دارند که کشمکش های اقتصادی که سال ۲۰۲۲ با آن به پایان رسید، کاهش یابد.