قدرت نمایی جدید پوتین

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تجهیز ناوچه روسی «ادمیرال گورشکوف» به موشک ابرفراصوت زیرکان را امری مهم برای امنیت این کشور توصیف کرد.

پوتین امروز (چهارشنبه) طی سخنرانی در مراسم بهره‌برداری از این شناور جنگی گفت: «روسیه به توسعه توانایی‌های رزمی نیروهای مسلح و تولید تسلیحات امیدوارکننده ادامه خواهد داد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه موشک زیرکان قادر است به‌طور قابل اعتمادی از امنیت روسیه محافظت کند، توضیح داد: «آغاز به کار ناو روسی ادمیرال گورشکوف مجهز به موشک زیرکان رویداد مهمی است».

رئیس جمهور روسیه در ادامه تاکید کرد: «تسلیحات قدرتمندی که توسط ناو ادمیرال گورشکوف حمل می‌شود، روسیه را در برابر تهدیدات خارجی محافظت می‌کند».

قدرت نمایی جدید پوتین

کار ساخت این ناوچه ۵ هزار تُنی به طول ۱۳۵ متر از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و مراحل اصلی آن تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت. ناوچه ادمیرال گورشکوف از سال ۲۰۱۸ به‌صورت آزمایشی به آب انداخته و صحت عملکرد آن آزمایش شد. در مراسم امروز، پوتین دستور آغاز به کار خدمت رسمی این ناوچه در نیروی دریایی روسیه ضمن تجهیز به موشک زیرکان را صادر کرد.

وی پیش از این نیز در پیام سال نوی خود گفت مسکو به غرب اجازه نخواهد داد که از مردم اوکراین برای تجزیه و تضعیف روسیه استفاده کند.