وزیر صهیونیست: باز هم وارد مسجدالاقصی خواهم شد

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با دفاع از اقدام هتاکانه خود در ورود به مسجدالاقصی که واکنش‌های گسترده‌ای در پس داشت، گفت که بار دیگر این کار را تکرار خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او گفت بار دیگر به مسجدالاقصی خواهد رفت، اما زمان آن را مشخص نکرد و افزود: «کاری که در مسجدالاقصی انجام دادم پیامی برای حماس بود که ما نمی‌ترسیم. توصیه‌های امنیتی را در ارتباط با مسجدالاقصی می‌پذیرم اما از رفتن دوباره به آن‌ها کوتاه نخواهم آمد».

ایتمار بن گویر که از تندروترین افراد کابینه صهیونیستی است و انتخاب او از سوی نتانیاهو حتی با واکنش بد کشورهای غربی همراه بود، در ادامه مدعی شد: «یهودیان در داخل کشورمان در ظلم قرار دارند و از ورود به مسجدالاقصی محروم هستند، این شرایط باید تغییر کند».

  وزیر صهیونیست: باز هم وارد مسجدالاقصی خواهم شد

با وجود هشدارهای شدیداللحن مقاومت فلسطین در غزه درباره هرگونه تعرض «ایتمار بن گویر»، صبح دیروز (سه‌شنبه، ۳ ژانویه) وی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

این اقدام واکنش گسترده‌ای در پی داشت،از عربستان سعودی تا مصر محکوم کردند و اردن سفیر تل آویو را احضار کرد و نتانیاهو مجبور به لغو سفر خود به امارات متحده عربی شد، حتی سخنگوی وزارت خارجه آلمان چهارشنبه تعرض وزیر امنیت داخلی جدید رژیم صهیونیستی به محوطه مسجدالاقصی را تحریک‌آمیز خواند و گفت برلین اقدامات یکجانبه که وضعیت موجود در محوطه مسجدالاقصی در قدس را به خطر می‌اندازد، رد می‌کند.