دلخوری رئیس‌جمهور اوکراین از غرب

 به رغم تداوم حمایت‌های غرب از اوکراین و تشدید فشارهای آنها علیه روسیه، ولودیمیر زلنسکی با انتشار یک پیام تلگرامی به انتقاد از مواضع غرب پرداخته و از آنها درباره تحویل ندادن تانک‌ گله کرده است.

منابع رسانه‌ای از کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند که رئیس‌جمهور این کشور از حامیان غربی اوکراین خواسته که به این کشور برای جنگ با روسیه، تانک تحویل بدهد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولودیمیر زلنسکی روز پنجشنبه (امروز) با انتشار یک پیام ویدئویی در صفحه تلگرام خود از اقدام فرانسه برای تحویل خودروهای زرهی خبر داد و همزمان دلخوری خود را از کشورهای غربی به دلیل ندادن تانک به اوکراین ابراز داشت.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «ما خودروهای زرهی بیشتری از جمله تانک‌های چرخ دار ساخت فرانسه دریافت خواهیم کرد. این یک سیگنال واضح به همه شرکای ما ارسال می‌کند: هیچ دلیل منطقی برای توضیح اینکه چرا تانک‌های غربی هنوز به اوکراین داده نشده‌اند وجود ندارد».

زلنسکی روز چهارشنبه (دیروز) با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌و‌گوی تلفنی داشت و بعد از آن اعلام شد که پاریس تانک‌های سبک فرانسوی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

دلخوری رئیس‌جمهور اوکراین از غرب

دبیر شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین اما از بی میلی اولاف شولتز صدراعظم آلمان برای ارسال تانک‌های این کشور به اوکراین به شدت انتقاد کرد و در اظهاراتی تند گفت که او اگر می‌خواهد آلمان‌ها با تانک‌های آلمانی در نزدیکی برلین و اشتوتگارت بجنگند، می‌تواند به «بازی کردن‌ ادامه دهد».

مقام‌های اوکراینی طی ماه‌های اخیر بارها از آلمان درخواست ارسال تانک‌های «لئوپارد» را داشته‌اند اما اولاف شولتز صدراعظم این کشور اعلام کرده که برلین تنها در هماهنگی با دیگر متحدانش درباره این موضوع اقدام خواهد کرد. صدراعظم آلمان پیشتر گفته بود که «هیچ کشوری تانک‌های غربی در اختیار کی‌یف قرار نداده است».