الکاظمی از محاکمه و قصاص عادلانه نجات نخواهد یافت

محمد محیی» سخنگوی « کتائب حزب‌الله » عراق با تأکید بر اینکه تمامی عاملان جنایت ترور « سرداران پیروزی » باید تاوان بدهند، تأکید کرد که «مصطفی الکاظمی » نخست وزیر سابق عراق با فرار هرگز نمی‌تواند از محاکمه و قصاص عادلانه نجات پیدا کند.

محمد محیی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اقدامات قانونی و قضائی ادامه دارد، گفت: «آمریکا و برخی طرف‌های داخلی برای کارشکنی و ممانعت تلاش می‌کنند، اگر آمریکایی‌ها از مجازات در امان نیستند پس مزدوران خرده پا و خائنان چگونه در امان خواهند بود؟».

وی به ایفای نقش شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در تأسیس الحشد الشعبی پرداخت و گفت: «اگر این دو شهید نبودند الحشد الشعبی تشکیل نمی‌شد، آن‌ها توانستند گروه‌های مقاومت اسلامی را زیر چتر واحد گردهم آورده و با اتحاد تلاش‌ها و امکانات، اتاق عملیاتی برای مدیریت نبردها ایجاد و الحشد الشعبی را تشکیل دادند که یک نهاد نظامی حرفه‌ای و باتجربه در خور احترام و پشتیبان قوی ملت عراق است و موفقیت‌ها و توانایی آن برای مقابله با توطئه‌ها و بحران‌هایی که آمریکا و مزدوران آن به وجود می‌آورند، ثابت شده است.

تأکید سرداران پیروزی بر وحدت اقشار مختلف مردم عراق

وی افزود که سرداران پیروزی از همان لحظه نخست مبارزه با داعش و آزادسازی مناطق اشغالی بر وحدت ملی و مشارکت همه اقشار، طایفه‌ها و قومیت‌های مردمی عراق در مبارزات تأکید کردند و به همین دلیل، شیعه، سنی، ایزدی، مسیحی، عربی، کرد و ترکمن همگی در عملیات‌های آزادسازی مناطق مشارکت کردند به گونه‌ای که ساکنان مناطق اشغالی منتظر ورود مبارزان الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت برای آزادی بودند و این روحیه در طول نبردهای آزادسازی مناطق ادامه داشت.

تأکید بر اخراج نیروهای اشغالگر آمریکا از منطقه

محمد محیی درباره اینکه پاسخ مناسب برای گرفتن انتقام خون این شهیدان چیست؟ گفت: «هیچ پاسخی نمی‌تواند در حد و اندازه این جنایتی باشد که آمریکا و همدستانش مرتکب شدند اما گرفتن انتقام خون این شهدا دِینی بر گردن ماست و آنگونه که امام خامنه‌ای حفظه الله معادله انتقام را اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه غرب آسیا تعیین کردند و ما نیز در این مسیر قدم برمی‌داریم و قطعا اخراج این نیروها یعنی تغییر واقعیت سیاسی کل منطقه و به تبع آن نابودی رژیم غاصب و موقت صهیونیستی و برچیده شدن تاج و تاخ طاغوتیان مزدور و خائن و ترسیم مجدد نقشه منطقه به نفع ملت‌های آن خواهد بود».

 الکاظمی از محاکمه و قصاص عادلانه نجات نخواهد یافت

 الکاظمی از محاکمه و قصاص عادلانه نجات نخواهد یافت

سخنگوی کتائب حزب‌الله درباره فرار مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق تصریح کرد: «مشخص است که الکاظمی به اربابان آمریکایی خود پناه برده و همه شواهد و قرائن نشان دهنده دست داشتن او در جنایت ترور این شهدا و همدستی برای اجرای این جنایت است و ما در کتائب حزب‌الله از همان لحظه نخست ترور این شهیدان، انگشت اتهام را به سمت الکاظمی نشانه رفتیم و فرار او نیز هرگز نمی‌تواند او را از محاکمه و قصاص عادلانه نجات دهد و بایستی تمامی عاملان این جنایت چه در خارج و چه در داخل تاوان بدهند، اگر آمریکایی‌ها از مجازات در امان نیستند پس مزدوران خرده پا و خائنان چگونه در امان خواهند بود؟ تمامی اقدامات قانونی و قضایی در این خصوص ادامه دارد هر چند آمریکا و برخی طرف‌های داخلی برای کارشکنی تلاش کنند».

وی تأکید کرد که بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان ملت عراق، پایبندی به راه مقاومت و ادامه خط انقلاب اسلامی است و این رهبران شهید را برای ادامه راه جهاد و مقاومت الگو قرار داده و به نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم تا مکتب جهاد الهام گرفته از مکتب حسینی و عاشورایی برای دفاع از دین و عقیده و آماده‌سازی زمینه تشکیل حکومت عدل الهی ادامه یابد.