رکورد تازه خشونت مسلحانه در آمریکا

 نهاد آرشیو خشونت مسلحانه که آمار تیراندازی ها در آمریکا را منتشر می کند، روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد تعداد کل کشته‌شدگان در آمریکا به دلیل کشته شدن با استفاده از اسلحه و تیراندازی های غیرعمد، در طول یک هفته تعطیلات ۲۵۵ نفر بوده است.

در این گزارش آمده است که این رقم شامل ۱۲ تیراندازی جمعی است. آرشیو خشونت مسلحانه ادامه داد که در این دوره زمانی، ۳۹۶ نفر دیگر از اسلحه برای خودکشی استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، ۵۵۰ نفر دیگر بر اثر تیراندازی در همین مدت مجروح شده اند.

این گزارش می افزاید، تعداد کشته شدگان شامل هفت کودک در رده سنی ۱۱ سال و نوجوانان در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال است.

آرشیو خشونت مسلحانه روزانه از ۷۵۰۰ منبع، آمار مرگ و جراحات ناشی از اسلحه در سراسر آمریکا را جمع آوری می کند.

خشونت مسلحانه بطور مستمر در سراسر آمریکا رخ می‌دهد و شهرهایی مانند پورتلند (اورگان، غرب) ، آلبوکرکی (نیومکزیکو، جنوب) و فرزنو (کالیفرنیا، غرب) در طول سال ۲۰۲۱، رکوردهای جدید قتل را به نام خود ثبت کردند.

بنابر اعلام مرکز اطلاعات «آرشیو خشونت با اسلحه» آمریکا (GVA) ، در سال جاری میلادی حداقل ۳۸۱ فقره «تیراندازی جمعی» رخ داد که این آمار یعنی وقوع بیش از ۱. ۷ درصد تیراندازی جمعی در هر روز.

رکورد تازه خشونت مسلحانه در آمریکا

براساس تعریف آرشیو خشونت با اسلحه، تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به آن دسته از تیراندازی‌هایی اطلاق می‌شود که در آن فرد مهاجم اقدام به تیراندازی به حداقل چهار نفر کرده باشد.

بنابرگزارش‌ها، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد؛ آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۱۲خرداد ۱۴۰۱) بیش از هشت هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس داده‌های آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.