دولت نتانیاهو ۳۷ میلیون دلار از اموال تشکیلات خودگردان را مصادره کرد

اسموتریچ در یک کنفرانس مطبوعاتی از نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی تشکر کرد و گفت که از آنها بابت پیشنهاد برای مصادره این مبالغ از تشکیلات خودگردان تشکر می کند.

وی در پاسخ به این که در سایه بحران اقتصادی که تشکیلات خودگردان با آن روبه روست، شاید این اقدام موجب فروپاشی این تشکیلات، مدعی شد: به میزانی که این تشکیلات تشویق به تروریسم می کند، دشمن محسوب شده وجود آن هیچ منفعتی ندارد.

وزیر دارایی صهیونیست ها مدعی شد که این اقدام مانعی برای خانواده فلسطینی‌هاست که به مقاومت علیه اسراییل می پیوندند.

اسموتریچ که به سیاست های ضد فلسطینی شهرت دارد، ادعا کرد: این اقدام شاید موجب شود که خانواده های فلسطینی کمتری به دایره تروریسم وارد شوند.

وی ادعا کرد: عدالتی بزرگ تر از قطع شدن منابع تشکیلات خودگردان فلسطین و انتقال آن به خانواده قربانیان [حمله فلسطینی‌ها] وجود ندارد.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که کمیته کوچک امنیتی و سیاسی امنیتی اسرائیل موسوم به کابینت روز پنجشنبه تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین را در پاسخ به صدور حکم دادگاه بین الملی دادگستری (دادگاه لاهه) تصویب کرد.

براساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که ۱۳۹ میلیون شکل (حدود ۳۹ میلیون دلار) را از اعتبارات تشکیلات خودگردان فلسطین قطع کند که به گفته صهیونیست‌ها به عنوان حقوق ماهانه خانواده اسیران و شهدای فلسطینی پرداخت می شد.

مقرر شد که این پول‌ها را که از راه جمع آوری مالیات‌ها به دست آمده و اسرائیل در اختیار تشکیلات خودگردان می گذاشت، به خانواده شهرک نشینان صهیونیست اختصاص یابد که در درگیری با جوانان فلسطینی کشته شدند.

توقف ساخت واحد مسکونی فلسطینی‌ها در منطقه جیم که ۶۰ درصد از مساحت کل کرانه باختری رود اردن را تشکیل می دهد، از دیگر تحریم‌های رژیم صهیونیستی بود.

دولت افراطی نتانیاهو ۳۷ میلیون دلار از اموال تشکیلات خودگردان را مصادره کرد

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر خواستار تحریم علیه مسئولانی شده است که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.

دولت افراطی نتانیاهو تاکید کرده است که مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم و رفت و آمد آن ها محدود شود.

مجمع عمومی سازمان ملل چند هفته پیش قطعنامه ای علیه رژیم صهیونیستی را با ۸۷ رای موافق صادر کرد.

این مجمع با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، ۸۷ کشور به این قطعنامه رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند.