سرنوشت تاریک اسرائیل در ۲۰۲۳

پایگاه خبری «العهد» در گزارشی تحلیلی به قلم «زهراء جونی» با اشاره به مقاومت در فلسطین اشغالی و احتمال بروز انتفاضه سوم نوشت که رویدادهای شهر اشغالی قدس، کرانه باختری و تمام مناطق و خیابان های فلسطین نشان می دهد که فلسطینی ها به خوبی قدرت و عظمت مقاومت و اتحاد در مقابله با رژیم اشغالگر را درک کرده اند.

این گزارش با اشاره به افزایش قدرت مقاومت و گروه های مختلف آن در سال ۲۰۲۲، عملیات گسترده علیه صهیونیست ها در این سال، نفوذ مبارزان فلسطینی به عمق سرزمین های اشغالی و ترس اشغالگران غاصب از تداوم این عملیات در سال آتی می افزاید که این رویدادها و عملیاتی که در پایانه اتوبوس های رژیم صهونیستی در شهر اشغالی قدس انجام شد، این پیام را برای صهیونیست ها به همراه دارد که «منتظر اقدامات بدتر باشید».

بر اساس این گزارش، دشمن به خوبی و بیش از هر زمان دیگری خطرات افزایش بی سابقه سطح مقاومت را درک می کند، به اعتراف افسران، سران و رسانه های صهیونیستی، عملیات ۲ انفجار همزمان اخیر در شهر اشغالی قدس به مثابه اعلام انتفاضه ای از نوع دیگر است که با انتفاضه دهه هشتاد و سال ۲۰۰۰ تفاوت دارد زیرا اقدامات مسلحانه علیه ارتش رژیم صهیونیستی در آن بیشتر شده است.

قبل از این اعترافات نیز «تامیر هیمان» رئیس پیشین بخش اطلاعات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اوضاع فلسطین بیش از تصور ما پرتنش شده و عملیات قدس و عملیات ربودن جسد تیران بیر (یک عنصر صهیونیست) نشان می دهد که اوضاع فلسطین در میان مدت شعله ور خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به این اتفاقات، دشمن صهیونیستی تلاش کرد که سال ۲۰۲۳ را با تنش و برخورد با فلسطینی ها از نقطه دیگری (خارج از اراضی اشغالی 1948) آغاز کند و چهره خود را از این طریق در اذهان صهیونیستها در سرزمین های اشغالی بهبود بخشد زیرا اقدامات قهرمانانه مبارزان فلسطینی تاثیر روحی و روانی ویران کننده ای بر این صهیونیستها گذاشته است. دشمن صهیونیستی به همین منظور مسجد الاقصی را برای برخورد با فلسطینی ها در مرحله آتی در نظر گرفت.

به نوشته العهد، رژیم صهیونیستی با برنامه ریزی و چراغ سبز سازمان امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» و «ایتامار بن گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی و با اقدامات وحشیگرانه، یورش به مسجد الاقصی را افزایش داد اما این رژیم بار دیگر در درک ملت فلسطین و قدرت های نسل جدید شکست خورد؛ نسلی که انتفاضه اول را اساسا ندیده بود.

مقاومت فلسطین و گروه های مختلف آن می خواهند این پیام را به رژیم اشغالگر صهیونیستی برسانند که «آینده بدتری در انتظار شماست» و این مساله ای است که گروه های مقاومت مشخصا در شهرهای نابلس و جنین به عنوان اسطوره های مقاومت بر آن تاکید دارند؛ گروه هایی که به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند و شبانه روز نیروهای رژیم صهیونیستی را تعقیب می کنند.

سرنوشت تاریک اسرائیل در ۲۰۲۳

بدون شک، تثبیت این معادله به زمان نیاز داشت و این مساله بدان معنا نیست که رژیم اشغالگر ضعیف شده و دیگر قدرت مقابله ندارد اما بی تردید، این مساله ثابت کرد که تل آویو در بازدارندگی ملت فلسطین و مقابله با عملیات فلسطینی ها شکست خورد.

این رویدادها همچنین ثابت کرد که سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی که مسئولان این رژیم همواره به آن افتخار می کردند، شکست خورده است زیرا جوانان فلسطینی مانند «رعد حازم»، «عدی التمیمی»، «ابراهیم النابلسی» و ده ها جوان دیگر بدون هیچ هراسی به نیروهای صهیونیستی حمله می کنند و به همین دلیل، دشمن صهیونیستی تمام توان خود را به کار گرفته تا اعتبار و جایگاه خود را بازگرداند.

سوالی که پاسخ آن را در ماههای آینده دریافت خواهیم کرد، این است که سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود و چه عملیات ویژه ای از جانب مقاومت شاهد خواهیم بود؟