پیامد دستورات بن‌گویر به پلیس رژیم صهیونیستی

 موشه یعالون، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در پیامی از کوبی شبتای، رئیس پلیس اسرائیل خواست که از نیروهای پلیس در برابر دستورات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم حفاظت کند.

یعالون خطاب به شبتای گفت: رئیس پلیس اسرائیل، ما نیروهای پلیس را در شکوه و عظمت دیده‌ایم و آنها به تظاهرات در قدس، تل‌آویو و حیفا اجازه برگزاری دادند و این اقدامی شایسته است.

وی افزود: به یاد داشته باش دستوراتی وجود دارد که پیامد خوبی به همراه ندارند، مقصر تو نیستی که یک وزیر محکوم را بر شما تحمیل کرده‌اند، از پلیس در مقابل دستورات او محافظت کنید.

این در حالی است که وزیر امنیت داخلی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به نیروهای پلیس اسرائیل گفت: قبل از من وزرای با استعدادی در اینجا حضور داشتند و من از صفر شروع نمی‌کنم، اما تغییراتی وجود دارد و چیزهایی وجود دارد که باید مدیریت و انجام شود. پلیس امروز  قوی است اما آنها (نیروهای پلیس) باید قوی‌تر باشند.

پیامد دستورات بن‌گویر به پلیس رژیم صهیونیستی

وی با دادن وعده افزایش حقوق نیروهای پلیس گفت: ما همچنان با وزارت دارایی در حال مناقشه هستیم، اما این (حقوق‌ها) باید تغییر کند.

بن گویر افزود: ما قدرت پلیس را افزایش خواهیم داد، از آن حمایت خواهیم کرد و قوانینی را برای ایجاد یک نیروی پلیس قوی‌تر وضع خواهیم کرد.