پیام مکتوب محمد بن سلمان برای ولیعهد کویت

«مشعل الاحمد الصباح» ولی‌عهد کویت روز سه شنبه پیام کتبی از « محمد بن سلمان »  همتای سعودی خود در خصوص روابط دوجانبه دو کشور دریافت کرد.

خبرگزاری کویت اعلام کرد که «سلطان آل سعود»  سفیر عربستان در کویت این پیام را در کاخ «بیان» به شیخ مشعل تحویل داد.

مشعل الاحمد الصباح پیام کتبی ولیعهد سعودی را در مورد روابط  دوجانبه بین دو کشور و  راه‌های تقویت آن و همچنین دعوت از  وی برای حضور در مسابقه (فرمول ای ) دریافت کرد.

 بر اساس گزارش این خبرگزاری، این پیام مربوط به روابط  دوجانبه میان دو کشور و دو  ملت و راه‌های تقویت و توسعه آنها در زمینه‌های مختلف و همچنین موضوعات مورد علاقه مشترک و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی است. 

این نامه همچنین دعوت از شیخ مشعل برای مشارکت در مسابقه فرمول «ای» و  رویدادهای همراه آن است که در تاریخ 27 تا 29 ژانویه 2023 در شهر « درعیه»  برگزار می‌شود.

ولیعهد کویت در اکتبر گذشته برای شرکت در اجلاس «ابتکار سبز»  از عربستان سعودی دیدن کرد، در حالی که اولین سفر وی به ریاض ژوئن گذشته بود.

«ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر خارجه  عربستان سعودی  نیز روز گذشته در مقر وزارت خارجه در ریاض  از «علی خالد الصباح»  سفیر کویت در  عربستان سعودی  استقبال کرد.

در این دیدار روش‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف در کنار آخرین تحولات منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

پیام مکتوب محمد بن سلمان برای ولیعهد کویت

عربستان سعودی با شروع مسابقه فرمول E  درعیه برای فصل 2023، در روزهای جمعه، 27 ژانویه و شنبه، 28 ژانویه، میزبان برخی از سریع‌ترین، سبک‌ترین و قدرتمندترین ماشین‌های الکترونیکی خواهد بود.

برگزاری این رویدادهای ورزشی این فرصتی برای محمد بن سلمان است تا تصویر عربستان را که در سالهای اخیر به دلیل ضعف در زمینه حقوق بشر، جنگ در یمن و کشتن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر 2018 مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، تجدید کند.

 عربستان از خلال برگزاری این مسابقات به دنبال گمراه کردن افکار عمومی از کارنامه سیاه حقوق بشری عربستان است. محمد بن سلمان قصد دارد احساس تعلق ملی ایجاد کند و موقعیت خود را به عنوان پادشاه آینده تثبیت کند.

این مسابقات در شرایطی در عربستان برگزار خواهد شد که رفتار غیر انسانی رژیم سعودی با زندانیان سیاسی و مخالفان و سرکوب گسترده آنها موجب اعتراض گسترده نهادهای حقوق بشری شده است.