«قاچاق مواد مخدر» شغل دوم افسران رژیم صهیونیستی

یک روزنامه نگار با اشاره به افزایش قاچاق مواد مخدر به سرزمین‌های اشغالی فاش کرد سود این تجارت به حدی بالاست که افسران یگان ۵۰۴ دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی توان مقابله با آن را ندارند.

روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز رسانی می‌شود در گزارشی به قلم زهیر اندراوس نوشت: اطلاعات رسمی در اسرائیل فاش می‌کند در سال ۲۰۲۲ قاچاق مواد مخدر به داخل سرزمین‌های اشغالی شدیدا افزایش داشته و ۸۰۰ فقره عملیات قاچاق در این سال ثبت شده است که این میزان به معنای افزایش ۱۰۰ درصدی قاچاق مواد مخدر در مقایسه با سال ۲۰۲۱ است.

یوسی میلمن، تحلیلگر امور نظامی روزنامه هاآرتص با تکیه بر آمار و داده‌های رسمی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد مقامات امنیتی این رژیم حدود ۵ تن حشیش، کوکائین و دیگر مواد مخدر به ارزش ۲۰۰ میلیون شکل (۵۸ میلیون دلار، هر شکل معادل ۰.۲۹۴ دلار است) وارد سرزمین‌های اشغالی شده است و به این میزان باید مقادیر شناخته نشده را هم اضافه کرد. به گفته میلمن، صحبت از دستکم ۱۰ تا ۱۵ تن مواد مخدر به ارزش یک میلیارد شکل یا حدود ۲۹۴ میلیون دلار است.

علاوه بر آنچه گفته شد میلمن توضیح داد تاجران مواد مخدر تلاش می‌کنند خیلی راحت پول به دست آورند و داده‌ها نشان می‌دهد که موفق هم شده اند.

میلمن به کتاب پرفسور حجای رام از دانشگاه بن گوریون اشاره کرد که نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که رژیم صهیونیستی برای ناکام گذاشتن تلاش‌های کشور‌های عربی برای مبارزه با مواد مخدر تلاش کرده و حتی از این فراتر رفت و در اجرای عملیات گسترده قاچاق مواد مخدر به کشور‌های عربی سرمایه گذاری و حمایت مالی کرد.

به گفته میلمن، شهرت یگان ۵۰۴ وابسته به بخش اطلاعات (امان) در ارتش رژیم اشغالگر از دو مسئله نشأت می‌گیرد اول استفاده افراد این یگان از شکنجه شدید علیه بازداشت شدگان و دوم فاش کردن حوادث بی شماری که در آن‌ها افسران یگان به اتهام ارتباط دوستی با تاجران مواد مخدر و استفاده از آنها، بازداشت شدند. به گفته میلمن، گاهی اوقات نیز خود افسران به عنوان تاجر مواد مخدر وارد کار می‌شدند.

«قاچاق مواد مخدر» شغل دوم افسران رژیم صهیونیستی

در پایان این گزارش آمده است تجارت مواد مخدر و قاچاق به و از صهیونیستی، سود زیادی دارد و همین مسئله توجه دستگاه‌های اطلاعاتی را به این پدیده جلب کرده است و پولی که از این راه به دست می‌آید وسوسه انگیز است به گونه‌ای که افراد یگان ۵۰۴ نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند و به گفته میلمن، خودشان نیز طمع می‌کنند و وارد این بازار می‌شوند.