استرالیا نظامیان اوکراینی را آموزش می‌دهد

وزارت دفاع استرالیا از تدارکات این کشور برای اعزام 70 نظامی استرالیایی به انگلیس طی روزهای آینده برای آغاز آموزش نظامیان اوکراینی برای نبرد با روسیه خبر داد.

بر اساس گزارش وبگاه «9 نیوز»، وزارت دفاع استرالیا اعلام کرده است که پرسنل نیروی دفاعی استرالیا قبل از پیوستن به عملیات تحت رهبری بریتانیا تحت عنوان «اینترفلکس» با هدف آموزش 20 هزار نظامی اوکراینی در سال جاری میلادی، در مراسمی در «داروین» تودیع خواهند شد.

«ریچارد مارلس» وزیر دفاع استرالیا تصریح کرد که مربیان نظامی استرالیا نقش مهمی را ایفا می‌کنند و به اوکراین کمک می‌کنند که همچنان به نبرد با روسیه ادامه دهند.

وی با تأکید بر لزوم همکاری با اوکراین برای نبرد با روسیه گفت: «ما باید آماده و مایل باشیم که در طولانی‌مدت در کنار اوکراین باشیم. این گام مهمی در انجام این کار است».

بر اساس این گزارش، نظامیان استرالیایی به عنوان بخشی از آمادگی برای مأموریت آموزش نظامیان اوکراینی، با سلاح های شکاری «AK-47» که ارتش اوکراین در نبرد با روسیه استفاده می‌کند، آشنا شدند.

عملیات اینترفلکس از ژوئیه سال گذشته تحت رهبری بریتانیا با هدف مقابله با روسیه راه‌اندازی شده است و کشورهایی چون نیوزیلند، کانادا و هلند نیز تاکنون به آن پیوسته‌اند.

استرالیا نظامیان اوکراینی را آموزش می‌دهد

طبق این گزارش،‌ استرالیا تاکنون بیش از 500 هزار دلار کمک نظامی از  جمله حدود 30 خودروی زرهی در اختیار اوکراین قرار داده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی و متحدان اوکراین با استفاده از فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین نه تنها به توقف آتش ناآرامی‌ها در اوکراین کمکی نکرده‌اند بلکه باعث تداوم جنگ در این کشور شده‌اند.