ژاپن در زمینه کسری بودجه تجاری رکورد زد

دولت ژاپن در گزارشی اعلام کرد که با افزایش قیمت‌های انرژی و مواد خام، این کشور بیشترین کسری تجاری سالانه خود را که از سال ۲۰۲۲ آغاز شده، به ثبت رساند و این کسری تجاری با ضعیف‌تر شدن ین، بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، بر اساس گزارش وزارت دارایی ژاپن، این کشور در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۹.۹۷ تریلیون ین (۱۵۵.۲۹ میلیارد دلار) کسری برای این سال تجاری به ثبت رساند که بیشترین میزان افزایش این کسری در یک سال، از سال ۱۹۷۹ به این سو است.

گزارش‌های اولیه این وزارتخانه نشان می‌دهد که واردات در این دوره با جهش ۳۹.۲ درصدی به رکورد ۱۱۸.۱۶ تریلیون ین (۹۱۸.۸۸ میلیارد دلار آمریکا) رسید، در حالی که صادرات با ۸.۲ درصد افزایش به ۹۸.۱۹ تریلیون ین (۷۶۳.۵۸ میلیارد دلار آمریکا) رسید.

ژاپن در زمینه کسری بودجه تجاری رکورد زد

سقوط ین به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه دهه اخیر در برابر دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲، علاوه بر کسری تجاری این واقعیت را نشان داد که ژاپن از نظر منابع فقیر بوده و برای تامین نیاز‌های اصلی خود تحت تاثیر واردات قرار دارد.

این وزارتخانه اعلام کرد که تنها در ماه دسامبر، ژاپن کسری تجاری ۱.۴۵ تریلیون ینی (۱۱.۲۷ میلیارد دلاری) را تجربه کرد.

داده‌های این وزارتخانه همچنین نشان داد که در این ماه، واردات با ۲۰.۶ درصد افزایش به ۱۰.۲۴ تریلیون ین (۷۹.۶۳ میلیارد دلار آمریکا) رسید، در حالی که صادرات با ۱۱.۵ درصد افزایش به ۸.۷۹ تریلیون ین (۶۸.۳۵ میلیارد دلار آمریکا) رسید.