فایل‌های توییتر جاسوسی فزاینده دولت آمریکا را آشکار می‌کنند

«مت طیبی» خبرنگار مستقل، در گفت‌وگو با آرتی اعلام کرد در جریان بررسی پرونده‌های توییتر الگویی از افزایش کنترل دولت آمریکا بر این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را کشف کرده است.

به گزارش راشاتودی، ایلان ماسک از زمان خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در ماه اکتبر، مجموعه‌ای از اسناد را منتشر کرده است که سیاست‌های سانسور پیشین مبهم این پلتفرم را روشن می‌کند و روزنامه‌نگاران مستقل را برای شکستن هر اسنادی دعوت می‌کند.

«مت طیبی» روزنامه‌نگار مستقل، اولین نفری بود که برگزیده شد و ارتباطاتی را منتشر کرد که تلاش گسترده شرکت را برای سرکوب گزارش‌های مربوط به لپ‌تاپ هانتر بایدن نشان داد؛ محتوای آن خانواده بایدن را در بسیاری از طرح‌های فساد خارجی دخالت داد.

بر اساس اسناد داخلی شرکتی که اطلاعات آن‌ها به خبرنگاران درز پیدا کرده است، توییتر برای چندین سال رابطه «مستمر و فراگیر» با پلیس فدرال آمریکا (FBI) و دیگر آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده داشته است.

فایل‌های توییتر جاسوسی فزاینده دولت آمریکا را آشکار می‌کنند

آرتی پیش از این نیز گزارش داده بود که اسناد نشان می‌دهند که توییتر تحت فشار پنتاگون، سیا، اف‌‎بی‌آی و دیگر آژآنس‌های اطلاعاتی آمریکا «روایت‌های ضد اوکراینی» را سانسور می‌کند.