کشف تعدادی اسناد محرمانه در منزل معاون ترامپ

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه فاش کردند که اسناد محرمانه ای در خانه « مایک پنس » معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ایالت ایندیانا پیدا شده است.

سی‌ان‌ان به نقل از منابعی نوشت: «وکیل پنس هفته گذشته حدود ۱۲ سند طبقه‌بندی شده به عنوان «محرمانه» را در خانه او در ایندیانا کشف کرد و آن‌ها را به اف‌بی‌آی تحویل داد.»

اف‌بی‌آی و واحد امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی هستند تا بفهمند چگونه اسناد طبقه بندی شده به خانه پنس راه یافته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اف‌بی‌آی در آگوست گذشته، ۱۱ مجموعه اسناد فوق محرمانه را در اقامتگاه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فلوریدا پیدا کرد.

اف‌بی‌آی از اقامتگاه ترامپ ۴ مجموعه اسناد طبقه بندی شده به عنوان «فوق سری»، ۳ مجموعه اسناد «محرمانه» و ۳ مجموعه «خصوصی» را جمع‌آوری کرد.

کشف تعدادی اسناد محرمانه در منزل معاون ترامپ

نوامبر گذشته نیز، ۱۰ سند محرمانه مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در دفتر «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده کشف شد و کاخ سفید در ژانویه اعلام کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی اسناد محرمانه بالقوه یافت شده در یک مرکز تحقیقاتی وابسته به دفتر بایدن است که به دوران تصدی وی به عنوان معاون رئیس‌جمهور سابق «باراک اوباما» بازمی‌گردد.