سازشکاری آل خلیفه با تل آویو به کتب درسی رسید

 این انجمن های سیاسی در بیانیه ای مشترک نسبت به اظهارات وزیر آموزش و پرورش رژیم بحرین مبنی بر تمایل این وزارتخانه برای تغییر خط مشی تدریس و بازنگری فراگیر در مواد درسی در تمام مراحل آموزشی ابراز نگرانی کردند.

آن ها همچنین اعلام کردند که نگران نفوذ برنامه هایی در نظام آموزشی هستند که هدف آن، تعمیق سازش با رژیم صهیونیستی و کاهش میزان توجه به مساله فلسطین است بویژه این مساله که وزیر آموزش و پرورش بحرین گفته که برخی قوانین قرار است به طور کامل تغییر کند.

در این بیانیه با اشاره به رای ملت بحرین به منشور فعالیت های ملی و تاکید بر حمایت کامل از حقوق مشروع ملت فلسطین آمده است که ملت فلسطین حق برپایی دولتی مستقل به پایتختی قدس شریف را دارند.

انجمن های سیاسی بحرینی در بیانیه خود بر لزوم مخالفت با انواع برنامه های سازشکارانه با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

آن ها همچنین از تمام نهادها و اقشار بحرینی خواستند که از آرمان های ملی و دینی حمایت کرده و با هر نوع سیاستی که هدف آن، توجیه رژیم صهیونیستی و پنهان کردن تاریخ خون آلود آن است، مقابله کنند.

انجمن های سیاسی بحرینی تاکید کردند که نظام آموزشی نباید منجر به تشویش افکار دانش آموزان و نشر فرهنگ سازش با رژیم صهیونیستی و همچنین ضربه زدن به ارزش های عربی و اسلامی و مساله فلسطین شود.

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال امضای این توافق در ۱۸ نوامبر گذشته وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و بحرین توافق کردند که سفارتخانه‌های خود را در منامه و تل آویو راه اندازی کنند.

بحرین و رژیم صهیونیستی توافق کردند که روابط دیپلماتیک خود را از طریق توافقنامه ۲۰۲۰ موسوم به «ابراهیم» که با میانجیگری ایالات متحده انجام شد، برقرار کنند.

شواهد در بحرین؛ این کشور کوچک خلیج فارس نشان از شکست روند عادی سازی حکام این کشور با رژیم اشغالگر قدس از نگاه مردم، نخبگان، روشنفکران، علما و رهبران و چهره های مخالف رژیم بحرین دارد، زیرا بحرینی ها آغوش خود را برای صهیونیستها باز نکرده و هویت ملی خود را به هویت رژیم جعلی اسرائیل گره نمی زنند.

سازشکاری آل خلیفه با تل آویو به کتب درسی رسید

جدا از معاهدات امضا شده بین منامه و تل آویو از سال ۲۰۲۰ و دیدارهای رد و بدل شده در همه سطوح، هفته ای نیست که این کشور شاهد موضع گیری های بحرینی ها با هدف اعلام «نه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» و «بحرین یک فلسطین دیگر نمی شود» نباشد.

با وجود نمایش مورد علاقه حاکمیت بحرین برای کنترل تمام عرصه ها و صداها، مردم موفق شده اند که شکاف های بزرگ موجود در این زمینه را به وضوح نشان داده و به آل خلیفه اعلام کنند که هیچ سازشی با صهیونیست‌ها نخواهند داشت.

می توان با قطعیت گفت که مردم بحرین با هوشیاری نسبت به طرح یهودی سازی کشور خود واکنش نشان داده و با رویکرد خفت بار سردمداران آل خلیفه در به آغوش گرفتن صهیونیست ها و تقدیم دو دستی کشور به آنها مخالف هستند.