۱۹۰ نظامی و ۲ جنگنده اوکراینی در یک روز از بین رفتند

وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، حداقل ۱۹۰ نظامی و ۲ فروند جنگنده این کشور منهدم شدند.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای گفت: «تلفات اوکراین در محور کراسنولیمانسک در یک روز به ۷۰ کشته و زخمی رسیده است. یگان‌های روسی و گروه نیروهای جنوبی در خطوط و موقعیت‌هایی قرار دارند که در عملیات‌های تهاجمی-دفاعی بسیار سودمند هستند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در ادامه این بیانیه آمده است: «یگان‌های توپخانه‌ای روسیه بیش از ۲۰ نظامی اوکراینی را کشته، یک خودروی زرهی و یک دستگاه توپخانه هوویتزر را در محور کوبیانسک نابود کردند».

 ۱۹۰ نظامی و ۲ جنگنده اوکراینی در یک روز از بین رفتند

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه در محور دونتسک نیز بیش از ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند، اظهار داشت: «آتش‌بار پدافند هوایی گراد و تجهیزات ساخت آمریکا نیز در این محور، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته منهدم شدند».

طبق این گزارش، این بیانیه ادامه می‌دهد: «در محور خرسون ۴ دستگاه توپخانه هوویتزر و دو ایستگاه رادار ساخت آمریکا و ۴ انبار تسلیحات اوکراین از بین رفتند. همچنین دو جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی در آسمان دونتسک سرنگون شدند».

این وزارتخانه ضمن اشاره به انهدام ۲ انبار سوخت تجهیزات نظامی و ۳ انبار مهمات توپخانه‌ای اوکراین در مناطق دونتسک و زاپروژیا، افزود: «تلفات دشمن در جریان گلوله‌باران یک روز اخیر این محورها به ۶۰ نظامی رسید».

بامداد امروز همچنین در پی وقوع چند انفجار در شهرهای جنوب اوکراین، ارتش این کشور با صدور بیانیه‌ای هشدار حملات هوایی و موشکی گسترده در جنوب این کشور صادر کرد.