پافشاری «ماکرون» در ادامه گفت‌وگو با «پوتین»

رئیس جمهور فرانسه روز شنبه موضع خود را در زمینه تداوم گفت‌وگو با روسیه را تکرار کرد. به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه در مراسمی در کاخ الیزه گفت که همچنان مایل به گفت‌وگو با روسیه است. ماکرون که یکی از معدود سران غربی است که از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین در فوریه گذشته با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگوهای مستقیم داشته است.

ماکرون اظهار داشت: «من به گفت‌وگو با روسیه ادامه خواهم داد.»

وی در مورد نفوذ چین در روسیه گفت که همه کشورها باید موضع احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی داشته باشند.

این در حالی است که رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان دو دور مذاکرات را در کاخ الیزه پاریس بر سر مسائل اقتصاد، انرژی و نظامی از جمله جنگ اوکراین برگزار کردند.

رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان در پاریس گفت: «ما مصمم به کمک به اوکراین تا هر ابعاد و هر زمانی که لازم باشد هستیم. ما زمانی که اوکراین به ما نیاز داشته باشد، به عنوان اروپایی آنجا خواهیم بود.»

پافشاری «ماکرون» در ادامه گفت‌وگو با «پوتین»

رئیس جمهور فرانسه نیز با ورود به مناقشه بر سر ارسال تانک از سوی آلمان و دیگر متحدان غربی به اوکراین، احتمال اینکه کشورش تانک‌های خود از مدل «لوکلرک» را برای اوکراین بفرستد رد نکرد اما گفت، هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه باید با متحدان غربی فرانسه هماهنگ شود.

اخیرا، رئیس حزب سیاسی «میهن پرستان فرانسه» آمریکا را به تلاش در شروع جنگ جهانی سوم در اروپا متهم کرد.

«فلوریان فیلیپات» رئیس حزب سیاسی «میهن پرستان فرانسه» در توییتی نوشت: «تحت فشار جنگ طلبان آمریکایی، کشورهای اتحادیه اروپا در مورد ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین در ناآگاهی کامل و آمریکایی‌ها خواهان شروع جنگ جهانی در اروپا هستند» .