ترکیه، امارات و عربستان طرفدار فلسطینی ها هستند یا صهیونیست ها؟

 در حالی که شنبه مردم مناطق مختلف فلسطین از عملیات شهادت ‌طلبانه یک جوان مبارز فلسطینی در قدس اشغالی ابراز شادمانی کرده و شکلات و شیرینی در سرزمین های اشغالی پخش کردند، اما این اقدام با محکومیت سران ریاض، ابوظبی و آنکارا مواجه شده است، اقدامی که با علامت سوال مواجه است.

شامگاه جمعه یک جوان فلسطینی در یک عملیات شهادت طلبانه یک نفره در قدس اشغالی با یک سلاح کلت ۷ صهیونیست اشغالگر را به هلاکت رساند و ۱۰ نفر دیگر را زخمی کرد که برخی منابع اعلام کرده اند که یک مقام عالی امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در بین کشته شدگان می باشد و حال برخی از زخمی ها هم وخیم گزارش شده است. عامل این عملیات نیز در مکان دیگری به شهادت رسید.

یک روز قبل از این عملیات شهادت طلبانه (روز پنجشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی با هماهنگی و همراهی نیروهای شاباک (سازمان امنیت داخلی این رژیم) با یورش به جنین ۱۰ فلسطینی را شهید و ۱۹ نفر دیگر را زخمی کرده بود.

در پاسخ به اقدام تروریستی صهیونیست ها، بامداد جمعه رزمندگان مقاومت در دو مرحله اقدام به عملیات راکتی علیه مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی کردند و شامگاه جمعه نیز عملیات شهادت طلبانه یک جوان فلسطین علیه صهیونیست ها انجام شد.

در عین حالی که عملیات شهادت طلبانه مبارز فلسطینی با استقبال مردم فلسطین و گروه های مقاومت منطقه روبه رو شده، امارات متحده عربی در واکنش به این اقدام بدون اشاره به جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین، عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی را محکوم کرده است.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای بدون اشاره به اقدامات جنایت بار صهیونیست ها و با عوض کردن جای قاتل با مقتول آمده است: «امارات متحده عربی این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات و مغایر با ارزش‌ها! و اصول انسانی! است، رد می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای جداگانه ضمن محکوم کردن حملات شهادت طلبانه مقاومت فلسطین و تسلیت به خانواده‌های صهیونیست ها و کابینه رژیم اشغالگر، ادعا کرده که «ما نگران این هستیم، حملاتی که اخیراً در منطقه افزایش یافته است، به چرخه جدیدی از خشونت تبدیل شود و از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌دار باشند و اقدامات لازم را برای توقف چنین حوادثی انجام دهند».

وزارت خارجه عربستان نیز پس از امارات و ترکیه همچون دو کشور یاد شده، با صدور بیانیه‌ای مدعی شده که ریاض هرگونه هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم و بر لزوم توقف حملات، احیای روند صلح و پایان دادن به اشغالگری تأکید می‌کند.

ترکیه، امارات و عربستان طرفدار فلسطینی ها هستند یا صهیونیست ها؟

پیش از این یعنی در اواخر آبان ماه گذشته نیز "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" که آن زمان توسط رییس رژیم صهیونیستی مکلف به تشکیل کابینه این رژیم شده بود، هلاکت دو صهیونیست که توسط یک مبارز فلسطینی به هلاکت رسیده بودند را نیز تسلیت گفته و با مقامات جنایتکار تل آوی ابراز همدردی کرده بود.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی مواضع ترکیه و امارات (در آن موقع هنوز بیانیه عربستان صادر نشده بود) در محکومیت عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی را خیانت به ملت فلسطین دانسته که به صورت روزانه تحت تروریسم رژیم صهیونیستی مورد قتل و کشتار قرار می گیرند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در سخنانی بیانیه وزارت خارجه کشورهای امارات و ترکیه درباره عملیات جمعه در قدس اشغالی را تقبیح و اعلام کرد که «این مایه تاسف است که وزارت‌های خارجه امارات و ترکیه عملیات قهرمانانه قدس را "تروریستی" توصیف می‌کنند، چراکه این همان توصیفی است که رژیم اشغالگر استعمارگر و آمریکا از آن استفاده می‌کنند».

سخن در اینجاست که از رژیم صهیونیستی که خوی همیشگی آن تجاوز، قتل و غارت می باشد، توقعی نیست، اما از کشورهایی همچون ترکیه، امارات و عربستان که نام مسلمان بودن را با خود به یدک می کشند توقع این است که اگر به فلسطین و آرمان های آن اعتقادی ندارید، حداقل با صهیونیست ها همراهی و ابراز همدردی نکنید و زخم به روی زخم فلسطینیان نریزید و حداقل سکوت کنید.

مطمئنا مقامات رژیم صهیونیستی محکومیت اقدام شهادت طلبانه مبارزه فلسطینی در قدس اشغالی از سوی آنکارا، ریاض و ابوظبی را برای خود پشتوانه ای خواهند دانست که حد و حصری برای ادامه جنایاتشان باقی نخواهند گذارد، جنایاتی که سه کشور یاد شده نیز در آن شریک خواهند بود.