ولخرجی شاهزادگان عرب در انگلیس با پولهای مردم

 روزنامه «گاردین« به تازگی در گزارشی تحقیقاتی از فساد و حیف و میل پول های مردم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس توسط شاهزاده های عرب پرده برداشت و نوشت: خانواده‌های سلطنتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارای املاکی به ارزش بیش از یک میلیارد پوند (۱.۲ میلیارد دلار) در انگلیس از طریق شرکتهای مالی فراساحلی در جزایری نظیر «جرسی» و «ویرجین» وابسته به این کشور و نیز جزیره گرنزی هستند. گرنزی جزئی از جزایر مانش است که وظیفه دفاع از آن برعهده انگلیس است. از این جزایر به بهشت‌های مالیاتی یاد می شود و آنها از طریق این نهادهای مالی فراساحلی اقدام به خرید املاک در انگلیس می کنند.

بر اساس این تحقیقات، خانواده سلطنتی سعودی از طریق نهادهای فراساحلی دارای مجموعه وسیعی از املاک از جمله عمارت «هولم» هستند که در سال ۱۸۱۸ در وسط پارک ریجنت در لندن ساخته شده است.

این ملک متعلق به یک شرکت فراساحلی مستقر در جزیره گرنزی است. که «عبدالله بن خالد آل سعود» نماینده عربستان در سازمان ملل از جمله مالکان ذینفع آن است. روزنامه گاردین اعلام کرد که این ملک تاریخی در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۱۸۵ میلیون پوند فروخته شده است.

«ترکی بن سلمان آل سعود» نهمین پسر پادشاه و برادر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی یکی دیگر از اعضای خانواده سلطنتی عربستان مالک هلدینگ «Moncrieff Holdings» که مقر آن در جزایر ویرجین بریتانیا است، می‌باشد.

به گزارش روزنامه گاردین انگلیس، وی دارای ۱۸ ملک در لندن از جمله آپارتمان‌هایی در برج پینتو در ناین المز است.

این روزنامه انگلیسی آمار حدود ۲۰۰ ملک در بریتانیا را از جمله هتل‌ها و کاخ‌های لندن، همچنین املاک روستایی که در مالکیت اعضای خانواده‌های سلطنتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات، عربستان و قطر هستند به دست آورده است که به واسطه شرکت‌های فراساحلی متعلق به جزایر ویریجین، جرسی، گرنزی و پاناما در مالکیت این خانواده ها است.

ولخرجی شاهزادگان عرب در انگلیس با پولهای مردم

موارد ثبت شده در موسسات خارجی انگلیس برای اولین بار فاش کرد که چگونه خانواده‌های سلطنتی کشورهای عربی خلیج فارس و در راس آن‌ها امارات از حوزه‌های قضایی فراساحلی برای توسعه دارایی‌های املاک و مستغلات خود در انگلیس استفاده کرده اند، زیرا این حوزه‌های قضایی فرا ساحلی پناهگاه های خوبی برای فرار مالیاتی هستند.

«منصور بن زاید آل نهیان» مالک باشگاه فوتبال منچستر سیتی یکی از برجسته‌ترین اعضای خانواده سلطنتی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که دارایی‌های خود را از طریق شرکت های فراساحلی در اختیار دارد زیرا او ۱۷ سند مالکیت از طریق جزیره جرسی از جمله یک آپارتمان در لندن و زمین در طرح تفصیلی شهر منچستر دارد.

گران‌ترین این املاک ۱۵۰ میلیون پوند ارزش دارد و طبق اسناد ثبتی متعلق به «منال بنت محمد آل مکتوم» همسر «منصور بن زاید» است.