۱۵۴۱ نفر در ترکیه و۴۶۱ نفر در سوریه جان باختند/ یک هفته عزای عمومی در ترکیه+فیلم و عکس

زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه در ترکیه به ۱۰۱۴ نفر و در سوریه به ۵۹۲ نفر رسیده است.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده اند. 

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه به دلیل وقوع زلزله در ترکیه ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد.

اردوغان گفت: پرچم کشورمان تا یکشنبه ۱۲ فوریه در داخل و تمامی نمایندگی‌های سیاسی‌مان در خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در خواهد آمد.

شمار جان باختگان زلزله امروز در ترکیه به هزار و ۶۵۱ نفر و شمار مصدومان به ۱۱ هزار و ۱۱۹ نفر افزایش یافته است.

بامداد امروز زلزله‌ای ۷.۷ ریشتری جنوب ترکیه را لرزاند و خسارت‌های جانی و مادی بسیاری برجا گذاشت. ظهر امروز نیز ترکیه مجدد با زلزله‌ای به قدرت ۷/۵ ریشتر لرزید.

زلزله ترکیه

اردوغان: نمی‌توان برآوردی از خسارات زمین‌لرزه ارائه کرد

رئیس جمهور ترکیه در نخستین ساعات پس از زلزله اعلام کرد: هنوز نمی‌توان برآورد واضحی از حجم خسارات مادی و انسانی زمین‌لرزه ارائه کرد.

زلزله ترکیه

همه یگان‌ها و مؤسسات و نهادها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح ۴ درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود.

وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند.

شمار جانباختگان زلزله در ترکیه به ۱۰۱۴ نفر رسید

شمار جانباختگان زلزله شدید امروز  در ترکیه به 1014 نفر افزایش یافت.

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه نیز اعلام کرد  که به دلیل وقوع زلزله‌ قهرمان‌ماراش خطر وقوع سونامی در سوحل مدیترانه ترکیه وجود ندارد.

کشته‌شدگان زلزله سوریه به ۵۹۲ نفر رسید

بر اساس گزارش فارس، شبکه «الجزیره»، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، خبر داد که مجموع کشته‌شدگان زلزله سوریه به ۵۹۲ نفر افزایش یافته است.

شبکه الجزیره نوشت: «شمار قربانیان زلزله در سراسر سوریه به ۵۹۲ نفر افزایش یافته است.» همزمان این گزارش شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در حلب گزارش داد: «در پی زلزله سوریه، بیش از ۵۰۰ نفر در سراسر خاک سوریه کشته شده‌اند.»

وزارت بهداشت سوریه در بیانیه‌ای جان باختن ۳۷۱ نفر را تأیید و اعلام کرد: «۳۷۱ کشته و ۱۰۸۹ زخمی در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس وجود دارد.»

اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای اعزام نیروی امدادی به ترکیه

بر اساس گزارش مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر درباره اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای اعزام نیروی امدادی به ترکیه و سوریه گفت: با توجه به بروز زلزله مهیب در دو کشور ترکیه و سوریه، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی می‌کند در راستای ایفای تکلیف بشر دوستانه و تسکین آلام بشری تیم‌های امدادی و درمانی خود را به مناطق زلزله زده اعزام کند.

زلزله ترکیه

وی در ادامه با ابراز همدری و تسلیت به مردم و هلال احمر ترکیه و سوریه افزود: این آمادگی به صورت رسمی و مکتوب به هلال احمر هر دو کشور ارسال شده است.

تصاویری نیز در شبکه‌های اجتماعی از عملیات نجات بازماندگان از زیر آوار در مناطق زلزله‌زده سوریه منتشر شده است.

جدیدترین آمار تلفات و مجروحین زلزله در ترکیه

مدیریت حوادث و فوریت های ترکیه (آفاد) هم اکنون در بیانیه ای خبر داد: تعداد کشته شدگان این زلزله به ۱۴۹۸ نفر و مجروحان به ۸۵۳۳ نفر افزایش یافته است.

وزارت فوریت های اضطراری روسیه: مسکو بیمارستان سیاری با بیش از ۴۰ متخصص را به ترکیه می‌فرستد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در بیانیه ای اعلام کرد: طی چند ساعت آینده نیروهای وزارت فوریت های اضطراری مسکو برای امدادرسانی به زلزله زدگان به سوریه خواهند رفت.

از سوی دیگر، وزارت فوریت های اضطراری روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: امدادگران روسی برای کمک زلزله زدگان ترکیه عازم این کشور شده اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت فوریت های اضطراری روسیه آمده است: مسکو همچنین بیمارستان سیاری را با بیش از ۴۰ متخصص برای ارائه مراقبت های پزشکی به ترکیه ارائه می کند.

معاون اردوغان: در زلزله امروز ۱۵۴۱ نفر کشته و ۹۷۳۳ تَن هم مصدوم شده‌اند

«فواد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه معاون رئیس جمهور ترکیه لحظاتی پیش اعلام کرد: تعداد قربانیان زمین لرزه امروز به ۱۵۴۱ نفر و مصدومین آن نیز به ۹۷۳۳ نفر افزایش یافته است.

اعلام آمادگی«گوترش» برای حمایت از واکنش اضطراری در ترکیه و سوریه

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه بر آمادگی این سازمان در خصوص حمایت از اقدامات و واکنش های اضطراری در ترکیه و سوریه در پی وقوع زلزله ویرانگر امروز در این کشورها تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین دربیانیه امروز خود خواستار ارسال کمک های جامعه جهانی به ترکیه و سوریه شد.

در ادامه بیانیه گوترش در این ارتباط آمده است: از شنیدن خبر تلفات جانی گسترده ناشی از زمین لرزه اوایل امروز در جنوب ترکیه و شمال سوریه، عمیقاً متأسف شدم. کارکنان سازمان ملل در ترکیه و سوریه برای ارزیابی نیاز و ارائه کمک‌ ها پس از زمین‌ لرزه بزرگ امروز دوشنبه در صحنه هستند.

به دستور وزیر دفاع روسیه؛

۳۰۰ نظامی روس و ۶۰ قطعه تجهیزات برای کمک به زلزله زدگان در سوریه اعزام شدند

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به فرمانده گروه روسی در سوریه دستور داد تا به مردم زلزله‌ زده در این کشور کمک کند. در همین رابطه، بیش از ۳۰۰ پرسنل نظامی روسیه و ۶۰ قطعه تجهیزات به سوریه برای کمک به زلزله زدگان ارسال شد.