افراطی گری گریبان پاریس را گرفته است

 پیر کونسا معاون رئیس انجمن قربانیان تروریسم و نویسنده فرانسوی در کتابی با عنوان «تروریسم سعودی» به حملات یازده سپتامبر اشاره می‌کند. بخشی از این کتاب در میان برنامه‌ای با عنوان «برگی از یک کتاب» شب گذشته از شبکه چهارم سیما بخش شد.

کونسا در این کتاب با انتقاد از کنگره آمریکا می‌نویسد: به دنبال حملات یازده سپتامبر هیچ‌گونه اتهامی متوجه عربستان سعودی نشده است. کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مدارک فوق محرمانه‌ای در اختیار دارد که یکی از آنها ۲۸ صفحه از گزارشی است با عنوان یافته‌ها و بحث‌ها و پشت پرده اتفاقات حساس مربوط به امنیت ملی که به عنوان اسرار دفاعی به مدت ۱۵ سال محرمانه باقی مانده بود.

وی ادامه می‌دهد: در این گزارش به نقش عربستان سعودی در حمله به مرکز تجارت جهانی نیویورک اشاره شده است. گزارش سانسور شده یازده سپتامبر تحت نظارت کمیته اطلاع‌رسانی سنا، در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. باب گراهام، سناتور دموکرات از ایالت فلوریدا از درخواست دولت بوش برای پنهان کردن گزارش درباره عربستان به دلایل امنیتی ابراز تعجب کرد.

کونسا معتقد است در طول سالیان گذشته مقامات دولت آمریکا به دلیل همین دستور از علنی شدن آن ممانعت کرده‌اند و به نقل از گراهام عنوان می‌کند: این گزارش نقش مستقیم دولت سعودی در تأمین منابع مالی عوامل حملات یازده سپتامبر را افشا کرده است. ۱۹ عامل انتحاری در حملات یازده سپتامبر دست داشتند که از نهادهای مختلف سعودی از جمله دولت کمک های مالی دریافت کرده بودند.

افراطی گری گریبان پاریس را گرفته است

نویسنده در این کتاب تأکید می‌کند: سعودی‌ها می‌دانند ما (فرانسوی‌ها) هم در جریان هستیم که آن‌ها پاسخ ما را چگونه تعبیر می‌کنند. ما به آن‌ها نشان داده‌ایم که هرکاری انجام می‌دهند، شامل مصونیت می‌شوند. آن‌ها به حمایت القاعده ادامه داده و اخیرا هم به گروه تروریستی داعش کمک‌های عقیدتی و مالی کرده‌اند. من معتقدم به دلیل امتناع از رویارویی با واقعیت‌ها نوعی افراطی‌گری دامن پاریس را گرفته است.