تشدید تحریم‌های اقتصادی انگلیس علیه روسیه

 در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه ۸ فوریه) دور جدیدی از تحریم ها را علیه ارتش روسیه و مقامات کرملین اعمال کرد.

بر اساس این بیانیه ۶ نهاد ارائه کننده تجهیزات نظامی مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای تهاجم روسیه به اوکراین، ۸ فرد و یک نهاد مرتبط با کرملین به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است.

جیمز کلورلی در این باره مدعی شد: اوکراین به ولادیمیر پوتین نشان داده است که تحت تهاجم ظالمانه او شکست نمی‌خورد. پوتین به مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌های مهم ملی اوکراین حملات بی‌رویه‌ای صورت داده است. اما ما نمی توانیم اجازه دهیم او موفق شود. ما باید حمایت خود را از اوکراین افزایش دهیم.

وی افزود: تحریم جدید فشار اقتصادی بر پوتین را تسریع و ماشین جنگی او را برای کمک به پیروزی اوکراین تضعیف می‌کند. وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: روسیه تا زمانی که به تهدیدات خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین پایان ندهد، به دارایی هایی که ما مسدود کرده ایم دسترسی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

تحریم‌های جدید انگلیس درحالی وضع می‌شود که رئیس جمهوری اوکراین برای نخستین بار از آغاز جنگ در کشورش وارد انگلیس شده است. او قرار است با نخست وزیر ، نمایندگان مجلس و پادشاه انگلیس دیدار کند.

تشدید تحریم‌های اقتصادی انگلیس علیه روسیه

دولت لندن هم‌زمان با این سفر، اعلام کرد که حمایت تسلیحاتی از اوکراین و برنامه آموزش نیروهای نظامی این کشور را توسعه می‌دهد.

چندی پیش سفیر روسیه در لندن نسبت به تبعات تحرکات انگلیس در جنگ اوکراین هشدار داد و تصریح کرد که اقدامات لندن اوضاع را پیچیده و خطرناک کرده است. با این حال انگلیس اصرار دارد که به‌عنوان بازیگری پیشرو در حمایت از اوکراین شناخته شود.