ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پوچ از آب درآمد

 نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی جنجالی به نقل از چندین منبع، نوشت که شرکت تحقیقاتی که تیم حقوقی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای اثبات تقلب در انتخابات 2020 این کشور استخدام کرده بود، هیچ مدرک قابل ارائه‌ای دال بر این ادعا پیدا نکرده و در نتیجه یافته‌های تحقیقات علنی یا به دادگاه ارائه نشده است.

به گفته چهار منبع موثق، تیم انتخاباتی ترامپ گروه تحقیقاتی «برکِلی» را برای بررسی نتایج انتخابات در ۶ ایالت استخدام کرده و این شرکت مولفه‌های بیشماری را برای اثبات ادعاهای ترامپ مورد بررسی قرار داده بود.

به گفته یکی از منابع، این شرکت «همه چیز را بررسی کرد؛ تغییر نشانی پستی، مهاجران غیرقانونی، جمع‌آوری آراء از سوی اشخاص ثالث، دوبار رای دادن افراد، عدم سازگاری میزان مشارکت با آراء، ناسازگاری تاریخ تولد، رای دادن مرده‌ها و …»

با این حال، نتایج یافته‌ها ناامیدکننده بوده است. هرچند این شرکت مدعی شده که به چند مورد نقض قانون هم برخورده اما برای زیر سوال بردن پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا کافی نبوده است.

واشنگتن پست به نقل از یک منبع نوشت: همیشه خطا وجود دارد اما برای اثبات ادعاها کافی نبود. در نتیجه هیچکدام از یافته‌های تحقیق نه در اختیار عموم قرار گرفت و نه به دادگاه ارائه شد.

تحقیقات برکِلی اواخر سال ۲۰۲۰ و پیش از یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ صورت گرفت.

ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پوچ از آب درآمد

ترامپ در آستانه انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ و همچنین در خلال برگزاری آن، بارها مدعی وقوع تقلب انتخاباتی شد و تیم حقوقی او بارها شکایت حقوقی تنظیم کرد که البته هیچکدام راه به جایی نبرد.

ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ به طور رسمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد خواهد شد و قول داد تا با فشار بر قانونگذاران، «تقلب را حذف» کند. او در بخشی از تعهد خود، خواسته تا تنها آراء کاغذی شمرده شود.