کویت: تجاوزات وحشیانه اسرائیل محکوم است

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر خارجه کویت شامگاه امروز یکشنبه بار دیگر بر حمایت این کشور از مسئله فلسطین تأکید کرد.

پایگاه خبری الخلیج اونلاین به نقل از الصباح گزارش داد، کویت با نگرانی، تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر جنین فلسطین و تجاوزات قبلی این رژیم را دنبال می‌کند.

وی در جریان سخنرانی در کنفرانس القدس ۲۰۲۳ که در اتحادیه عرب برگزار شد، گفت: کویت این جنایات را محکوم می‌کند تا تأکید کند که این تجاوز، نقض فاحش قانون بین‌الملل است.

کویت: تجاوزات وحشیانه اسرائیل محکوم است

این مقام کویتی خاطر نشان کرد، کویت نسبت به تجاوزات صهیونیستی هشدار می‌دهد که باعث افزایش تنش و از بین رفتن هر گونه احتمال صلح می‌شود. لذا مسئولان صهیونیست را مسئول کامل پیامد این تجاوزات می‌داند.

الصباح با اشاره به اینکه کویت همیشه حامی حق فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی خواهد بود، عنوان کرد: کویت در کنار ملت فلسطین قرار دارد و از همه گزینه‌های آن حمایت می‌کند و تمامی تلاشهایی را که برای دستیابی به یک راهکار عادلانه و فراگیر مسئله این کشور صورت گرفته است، تأیید می‌کند.

وی در پایان از نهادهای بین‌المللی و عربی خواست که از اقتصاد فلسطین حمایت کنند تا بتوانند در خاک خود به زندگی ادامه دهند.