کره شمالی ارتش خود را باردیگر سازماندهی کرد

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) در گزارشی اعلام کرد دولت این کشور شاخه‌ها و انواع مختلف نیرو‌های خود را مطابق با تغییر وضعیت ژئوپولیتیکی بازنگری و گسترش داده است.

بر اساس این گزارش، ماموریت‌های راهبردی و تاکتیکی یگان‌های ارتش نیز تغییر کرد. علاوه بر این، دولت کره شمالی بنر‌های نظامی یگان‌های ارتش که در ۸ فوریه در رژه‌ای به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش به نمایش گذاشته شد، را دوباره طراحی کرد.

هفته گذشته همزمان با تشدید اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در شبه‌جزیره کره، پیونگ یانگ قدرت بازدارندگی خود را به رخ دشمنان این کشور کشید. نیرو‌های نظامی کره شمالی در یک رژه شبانه بیشترین شمار تسلیحات هسته‌ای خود را به نمایش درآوردند. در این رژه که شب گذشته برگزار شد موشک‌های دارای قدرت حمل کلاهک‌های هسته‌ای از مقابل رهبر و مقامات کره شمالی عبور کردند.

کره شمالی ارتش خود را باردیگر سازماندهی کرد

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های کره شمالی حاکی از آن است که پیونگ یانگ در این رژه تسلیحات هسته‌ای متعدد خود از جمله یازده موشک هواسونگ ۱۷ را به نمایش گذاشته است. موشک هواسونگ ۱۷ بزرگترین موشک قاره پیمای دارای کلاهک هسته‌ای کره شمالی است که می‌تواند خاک آمریکا و تقریبا هر نقطه‌ای بر روی کره خاکی را هدف قرار دهد و کره شمالی نخستین بار در سال ۲۰۲۲ با موفقیت آن را آزمایش کرد.