آمریکا: از نظر ما، توافقنامه مینسک باطل شده است

ریچارد میلز سفیر و معاون نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت گفت که از نظر توافقنامه مینسک باطل شده است.

وی ادعا کرد: تلاش برای تحریف تاریخ این واقعیت که روسیه مسئول حملات بی رحمانه و ویرانگر خود علیه اوکراین است را تغییر نمی دهد.

این دیپلمات آمریکایی افزود: روسیه مدت هاست که به دنبال پنهان کردن و انکار نقش خود در درگیری های شرق اوکراین بوده است، درحالی که از سال ۲۰۱۴ به آموزش و رهبری نیروهای خود در شرق اوکراین بوده است.

آمریکا: از نظر ما، توافقنامه مینسک باطل شده است

وی ادامه داد: اما اکنون، هدف نهانی روسیه از آموزش نیروها در سال ۲۰۱۴ کاملا مشخص شده است. روسیه به دنبال سلطه‌ کامل و خشونت‌آمیز بر اوکراین و انکار حاکمیت و استقلال همسایه خود و یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت: روسیه مستقیماً در مذاکرات توافقنامه مینسک شرکت کرد. نماینده روسیه در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سه سند تشکیل دهنده این توافق‌نامه‌ها را امضا کرد.

دیپلمات آمریکایی ادامه داد: قطعنامه های سیاسی نمی توانند با استفاده از اسلحه تصویب شوند. ما مانند شرکای اوکراینی خود معتقدیم پس از تصمیم رئیس‌جمهورروسیه برای آغاز این جنگ غیرموجه، توافقنامه مینسک باطل شدند.

وی همچنین گفت: آنچه جهان به آن نیاز دارد توقف فوری حملات روسیه به اوکراین و مردم این کشور، خروج نیروهای آن از خاک اوکراین و پایان این جنگ است.