مخالفت «لیکودی ها» با اصلاحات نتانیاهو

 صهیونیست هایِ مخالف تصمیمات کابینه نتانیاهو شنبه شب نیز هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و تصمیمات آن برای اصلاحات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار اجرای پیشنهاد اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم مبنی بر گفت وگو میان کابینه و جناح اپوزیسیون شدند.

یورام کوهن رئیس پیشین سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به "شاباک" در جریان تظاهرات گفت که هدف از اصلاحات قضایی پیشنهاد شده، اصلاح نظام قضایی نیست بلکه از بین بردن آن است.

کوهن گفت که نسبت به برخی امور احساس ناامیدی می کند زیرا برخی خاخام ها و شخصیت های راست گرا به طور علنی حامی کسانی هستند که اقدامات غیراخلاقی و غیرقانونی اتخاذ می کنند.

در همین ارتباط، نتایج یک نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که ۴۹ درصد از رای دهندگان به حزب لیکود به رهبری نتانیاهو خواهان توقف برنامه اصلاحات قضایی و گفت وگو با حزب معارض به رهبری یائیر لاپید هستند.

این درحالی است که ۳۶ درصد رای دهندگان حزب لیکود خواهان تداوم و اجرای این اصلاحات هستند.

اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو روبه گسترش است و برای هفته‌های متمادی، صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند تا مانع از تحقق اصلاحات قضائی مورد نظر وی شوند.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

مخالفت «لیکودی ها» با اصلاحات نتانیاهو

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.