خطری فراتر از بالون های جاسوسی آمریکا را تهدید می کند

 تهدیدی با پیامدهای بالقوه جدی برای امنیت ملی بلندمدت آمریکا نه به شکل یک بالون جاسوسی در ارتفاع بالا، روی داد.

به نوشته روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، حادثه، خارج شدن یک قطار از خط آهن در شرق پالستین در ایالت اوهایو بود که منجر به خروج وینیل کلرید شد، ماده ای سرطان زا که خدمه آن را آتش زدند تا از وقوع انفجار جلوگیری کنند.

بسیاری از سازمان ها، از جمله سازمان های مسئول امنیت و رفاه شهروندان پالستین شرقی ممکن است این حادثه را یک موضوع امنیت ملی تلقی نکرده باشند. اما در واقع اینطور است و به این ترتیب، به واکنش و مطمئناً توجه بیشتری نسبت به وجود یک بالون یا بالون های جاسوسی نیاز است.

برای شروع، در نظر بگیرید که «امنیت ملی» فقط شامل دفاع خارجی آمریکا نیست بلکه شامل دستگاه اطلاعاتی است که از عملیات های نظامی در برابر حملات تروریستی و تلاش های دیپلماتیک برای تامین امنیت متحدان و برقراری ارتباط با دشمنان احتمالی حمایت می کند. کشورها همه این اقدامات و انواع دیگر اقدامات را برای محافظت از شهروندان خود انجام می دهند. در حالی که این اقدامات به طور کلی جدا از کارهایی محسوب می شوند که یک ملت برای ارتقاء رفاه و سعادت در میان مردم خود انجام می دهد، نمی توان آنها را از هم جدا کرد.

امنیت ملی به محفاظت از یک ملت، مردم و رفاه آن مربوط می شود. این بدان معناست که جنبه‌های خاصی از زیرساخت‌ها و خدمات، آنقدر برای این تلاش مهم هستند که تداوم این خدمات و زیرساختها، یک مسئله امنیت ملی در نظر گرفته می‌شود.

خطری فراتر از بالون های جاسوسی آمریکا را تهدید می کند

به عنوان مثال، عرضه مطمئن مواد غذایی یا منابع انرژی، امنیت عمومی یا محفاظت در برابر تهدیدات محیطی همگی از جمله موارد مربوط به امنیت ملی محسوب می‌شوند. با این حال، هفته گذشته ساکنان پالستین شرقی ، آب را فقط در بطری می‌نوشیدند. دام ها و ماهی ها به طور ناگهانی می میرند و پیامدهای بهداشتی و زیست محیطی احتمالی، اگرچه ناشناخته هستند، احتمالاً وخیم خواهند بود.

فاجعه قطار، نتیجه یک حمله خارجی نبوده است. اگرچه دلایل خاص این حادثه هنوز در دست بررسی است، می توان فهمید که این حادثه در نتیجه بی توجهی به زیرساخت ها و تعدیل الزامات ایمنی به وجود آمده است.

محموله های حاوی مواد خطرناک از مکان هایی عبور می کنند که مردم در آنها سکونت دارند. بدون شک پیامدهای این فاجعه در طول چند دهه آشکار می شود. افراد و محیط های آسیب پذیر با آلودگی نامحسوس که مدت ها پس از خروج خدمه پاکسازی باقی می ماند روبرو می‌شوند.

فاجعه قطار در اوهایو یک فاجعه منحصر به فرد نیست بلکه بخشی از فجایع دیگری مانند بحران های آب در شهرهای فلینت، جکسون ویل یا موارد نشت نفت در دیپ واتر هورایزن و تیلور یا موارد بی شمار و کمتر گزارش شده ای هستند که جوامع را با سطوح از قبل بالای فقر، اعتیاد و سلامت نامناسب هدف قرار می‌دهند.