دیپلمات روس: زبان تهدید علیه ایران، جواب نمی‌دهد

اظهارات تهدیدآمیز و تند « جوزپ بورل » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تماس تلفنی‌اش با « حسین امیرعبداللهیان » وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، با واکنش دیپلمات روس همراه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (دوشنبه) تاکید کرد که زبان زور، تهدید و ارعاب علیه ایران، جواب نمی‌دهد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود ضمن به اشتراک‌گذاشتن اظهارات بورل، با کنایه نوشت: «[این اظهارات] شبیه یک ضرب‌الاجل به‌نظر می‌رسد. چیزی که این روزها به آن دیپلماسی اتحادیه اروپا می‌گویند!»

وی در ادامه توضیح داد: «بروکسل هنوز نمی‌فهمد که چنین لحنی (زبان تهدید و زور) با مسئولان ایرانی، جواب نمی‌دهد و فایده‌ای ندارد».

روز گذشته بورل در صفحه توئیتر خود درباره گفتگو با امیرعبداللهیان نوشته بود: «بار دیگر بر موضع اتحادیه اروپا در مورد رفتار ایران تاکید کردم، توقف نقض حقوق بشر، توقف حمایت از جنگ تجاوزکارانه روسیه و توقف بازداشت غیرموجه شهروندان اتحادیه اروپا».

این در حالی است که امیرعبداللهیان درباره تماس تلفنی خود با بورل گفته بود: «امشب در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا، توافق برای رفع تحریم‌ها، همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز نیز مدعی شد که این اتحادیه بسته تحریمی جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران آماده کرده است.