واکنش ترامپ به ادامه کمک نظامی آمریکا به‌ کی‌یف

 «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دوشنبه در فلوریدا در جمع بزرگترین سازمان حامی خود موسوم به «کلاب‌۴۵» گفت: معتقدم که من می‌توانم آن مساله را ظرف ۲۴ ساعت حل کنم. واقعا فکر می‌کنم که می‌توانم این کار را انجام ‌دهم. و ادامه تزریق پول به آنجا (کی‌یف) همه چیز را به تأخیر می‌اندازد، امکان حل و فصل را به تأخیر می‌اندازد، بسیاری از چیزها را به تأخیر می‌اندازد، اما همچنین باعث کشته شدن افراد زیادی می‌شود زیرا هر روز که می‌گذرد، افراد بیشتری کشته می‌شوند... من می‌توانم این مساله را یک روزه حل کنم.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که جنگ اوکراین «باید فورا حل و فصل شود و می‌توان آن را فورا حل کرد.» ترامپ گفت که اگر بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، همان شبی که دوباره پیروز شود، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین تماس خواهد گرفت و خواستار نشست و حل و فصل این درگیری می‌شود.

ترامپ مدعی شد که اگر او اکنون رئیس‌جمهوری ایالات متحده بود، پوتین هیچگاه عملیات نظامی علیه اوکراین به راه نمی‌انداخت.  

ادامه کمک نظامی آمریکا به‌ کی‌یف، تنها جنگ را طولانی‌تر می‌کند

روز دوشنبه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف شد و با زلنسکی دیدار کرد و این اولین سفر او به این کشور از زمان آغاز جنگ با روسیه به شمار می‌رود. بایدن در کی‌یف گفت که اوکراین به زودی بسته کمکی نظامی جدیدی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خواهد گرفت و علاوه بر آن، میلیاردها دلار کمک مستقیم دریافت می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دولت بایدن بسته امنیتی جدیدی به ارزش ۴۶۰ میلیون دلار به اوکراین ارائه می‌کند. این بسته کمکی شامل مهمات بیشتر برای تجهیزات ساخت آمریکا و سایر تجهیزاتی است که قبلا به اوکراین تحویل داده شده است، از جمله گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری، گلوله‌های خمپاره ۱۲۰ میلی‌متری، تقریبا ۲۰۰۰ موشک ضد خودروهای زرهی و همچنین چهار خودروی نفربر بردلی، قطعات یدکی و سایر تجهیزات میدانی.