لایحه جنجالی نتانیاهو به تصویب اولیه کنست رسید

پارلمان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با وجود اعتراضات و مخالفت‌های گسترده بالاخره به طرح پیشبرد بازنگری در سیستم قضایی این کشور که از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو حمایت می‌شود، رای مثبت داد.

براساس گزارش دویچه وله، در حالی که ده‌ها هزار صهیونیست در خیابان‌های مجاور کنست تجمع کرده بودند و اعتراض خود را اعلام می‌کردند، اما نمایندگان کنست به این طرح رای مثبت اولیه دادند.

بنیامین نتانیاهو بلافاصله پس از رای‌گیری مقدماتی در حساب توییتر خود به این مسئله واکنش نشان داد و نوشت: «یک شب عالی، یک روز عالی»

این رای فقط تایید اولیه برای این لایحه بود. اما در یک نبرد سیاسی که ده‌ها هزار معترض را به خیابان‌ها کشاند، انتقادات بخش‌های با نفوذ جامعه را برانگیخت و شکاف‌ها را در کشوری که قبلاً قطبی شده بود را افزایش داد، توانست پیروزی را نصیب نتانیاهو کند.

لایحه جنجالی نتانیاهو به تصویب اولیه کنست رسید

شایان ذکر است سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.