ارزش پول صهیونیست‌ها کاهش یافت

 به رغم افزایش نرخ بهره توسط «امیر یارون» رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی ، قیمت هر دلار با ۲ درصد افزایش به ۳.۶۴ شیکل رسید.

به نوشته این منبع، انتظار می‌رفت با افزایش نرخ بهره، ارزش شیکل نیز در برابر دلار افزایش یابد اما چنین نشد.

در همین حال «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از کاهش ارزش شیکل گفت که به استقلال بانک این رژیم آسیبی وارد نخواهد شد.

نتانیاهو افزود که کمیته پولی که ریاست آن را رئیس بانک رژیم صهیونیستی بر عهده دارد، به همان شکل سابق باقی خواهد ماند و کاهش ارزش شیکل چیزی را تغییر نخواهد داد.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش وی برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

ارزش پول صهیونیست‌ها کاهش یافت

همزمان با تصویب طرح اصلاحات قضایی توسط کابینه، هزاران صهیونیست بعد از ظهر دوشنبه با برگزاری تظاهرات مقابل کنست در قدس اشغالی علیه سیاست‌های کابینه تندروی نتانیاهو شعار سر دادند.

همزمان با آغاز این تظاهرات «یائیر نتانیاهو» پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم) را به دست داشتن در کودتا علیه پدرش متهم کرد.

در این زمینه، «یورام کوهین» رئیس سابق شاباک با بیان اینکه چند دستگی و اختلافات داخلی در حال عمیق شدن است، گفت: من نگران امنیت و وحدت «اسرائیلی‌ها» هستم.

«اویگدور کهلانی» وزیر امنیت سابق رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت که «اسرائیل اکنون در شرف جنگ داخلی است و رویکرد کابینه نتانیاهو باعث افزایش درگیری‌ها خواهد شد.»

روسای بانک‌های رژیم صهیونیستی پیشتر به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه این رژیم هشدار داده‌ بودند که به دلیل ترس سرمایه گذاران از برنامه کابینه برای بازنگری در سیستم قضایی و انجام اصلاحات در آن، پول و سرمایه‌های آنها با سرعتی ۱۰ برابر سریع‌تر از حد معمول درحال خروج از سرزمین‌های اشغالی است.

در همین حال، موسس شرکت امنیت سایبری «ویز» نیز اخیرا اعلام کرد در اعتراض به اصلاحات قضائی مورد نظر کابینه نتانیاهو، سرمایه های خود را از بانک های رژیم صهیونیستی خارج و به بانک های دیگری در سراسر جهان منتقل می کند.

پیشتر شرکت «پاپایا گلوبال» نیز در اقدام مشابهی از انتقال سرمایه خود از بانک های رژیم صهیونیستی به دیگر بانک ها خبر داده و اعلام کرده بود که اصلاحات نتانیاهو به اقتصاد و دموکراسی آسیب می زند و در اعتراض به آن، همه سرمایه هایش را به خارج از سرزمین های اشغالی منتقل می کند.