به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از شینهوا نوشت: "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان روز گذشته در واکنش به طرح رهبران اروپایی برای انتشار اوراق قرضه برای مقابله با بحران بدهی گفت: تا زمانی که زنده ام به این کار تن در نمی دهم.

آلمان بارها مخالفت خود را با انتشار اوراق قرضه و تضمین برعهده گرفتن باز پرداخت بدهی کشورهای بحران زده اعلام کرده و بر این باور است که این اقدام باعثمی شود تا کشورهای بدهکار بیشتر اسراف کنند و دیگر تمایل به اجرای اصلاحات ساختاری نداشته باشند.

برلین بر این باور است که منطقه یورو باید از بحران کنونی عبرت بگیرد و با افزایش رقابت با دیگر کشورها از بحران جدید نجات یابد و باعثرشد اقتصاد خود شود. دولت آلمان اعلام کرده که وظیفه طرح و تصویب بودجه سالانه کشورهای بحران زده باید به اتحادیه اروپا واگذار شود.

نقشه راه سران اروپا برای یکپارچگی سیستم مالی

همزمان با اظهارات مرکل چهار مقام ارشد اتحادیه اروپا از جمله " هرمان ران رامپوی " رئیس شورای اتحادیه اروپا، " خوزه مانوئل باروسو " رئیس کمیسیون این اتحادیه، " ژان کلود جانکر " رئیس گروه اروپا و رئیس بانک مرکزی اروپا یک نقشه راه را برای یکپارچکی سیستم مالی اروپا در دهه های آتی منتشر کردند.

در این نقشه راه هفت صفحه ای آمده است که اتحادیه اروپا از این پس بیشتر بر رشد اقتصادی این اتحادیه، کنترل بودجه و یکپارچگی سیستم مالی منطقه یورو متمرکز می شود.

صدراعظم آلمان در واکنش به این نقشه راه گفت: در طرح چهار مقام اتحادیه اروپا هیچ توازنی در اقدام گروهی اعضای اتحادیه و بدهی برخی از کشورها دیده نمی شود و با اجرای این برنامه بیشتر گرفتار بحران بدهی می شویم.

مرکل همچنین امروز چهارشنبه در مجلس عوام سخنرانی می کند و پس از آن برای دیدار با " فرانسوا اولاند " رئیس جمهوری فرانسه و گفتگو درباره نشست سران اروپا درباره بحران یورو در بروکسل راهی پاریس می شود.

اختلاف سران اروپا درباره اوراق قرضه به خصوص میان آلمان و فرانسه برای نجات اقتصادی کشورهای این منطقه و چگونگی حل بحران اروپا بالا گرفته است و چشم انداز مثبتی درباره آینده منطقه یورو دیده نمی شود.

مرکل پیشتر با تاکید بر ایجاد اصلاحات ساختاری در بازارهای منطقه یورو و کمک به بیکاران مخالفت خود را با انتشار اوراق قرضه اعلام کرده و گفته بود: این امر کمکی به رشد اقتصادی نمی کند.