محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها کاهش یافت

 نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی کاهش محبوبیت ائتلاف حاکم بر کابینه رژیم اشغالگر به رهبری «بنیامین نتانیاهو »، نخست‌وزیرِ متهم به فساد ،  «انقلاب» در نگرش شهرک‌نشینان و تشدید شکاف داخلی بین اشغالگران را نشان داد.

روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، در گزارش اصلی امروز خود در این باره، که توسط «موشه کوهن»، تهیه و تدوین شده بود، گفت: بعد از رگبار قوانینی که در چارچوب اصلاحات قضایی در انتظار ماست، شاهد تغییر چشمگیری در روابط نیروهای سیاسی داخلی خواهیم بود.

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده در پایان هفته گذشته، توسط موسسه نظرسنجی متعلق به «مناخیم لازار»، معاریو گزارش داد: اگر انتخابات کنست امروز برگزار می‌شد، در نتایج حاصل‌شده تغییراتی به وجود می‌آمد؛ چرا که نتایج جدید نشان می‌دهد که احزاب ائتلافی تنها ۵۵ کرسی و احزاب مخالف ۶۵ کرسی به دست خواهند آورد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان کابینه فعلی، با ۲۷ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی، بزرگترین حزب کنست شده است. در این نظرسنجی حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو با ۲۶ کرسی به رتبه دوم سقوط کرد.بزرگترین برنده تنزل یافتن حزب لیکود، ائتلاف «بنی گانتز» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و متحد لاپید با ۱۹ کرسی است.

محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها کاهش یافت

معاریو در ادامه گزارشش افزود: «دوقطبی در جامعه اسرائیل بر سر اصلاحات قضایی دولت، حتی در موضوع گفت‌وگوهای بعد از آن برای رسیدن به مصالحه نیز نمود پیدا کرد. یعنی حدود ۴۳درصد معتقدند که قانونگذاری جدید باید به عنوان شرط گفت‌وگو متوقف شود، در حالی که ۴۲ درصد معتقدند که حتی در صورت ادامه قانونگذاری باید گفت‌وگو انجام شود.»

۶۷درصد شهرک‌‌نشینان شرکت‌کننده در این نظرسنجی معتقدندکه «شکاف اجتماعی اسرائیل بر سر اصلاحات قضایی گسترش خواهد یافت»؛ این امر باعث اعتراضات گسترده شهرک‌نشینان خواهد شد که با آن هشدارها و ترس از «ترور سیاسی» به راه افتاد.  وضعیت کنونی همان سناریویی است که سرویس‌های امنیتی رژیم اشغالگر در حال آماده شدن برای آن هستند و می‌تواند به وقوع «جنگ داخلی» در میان اشغالگران کمک کند.