ارسال سلاح به اوکراین متوقف شود

شمار قابل توجهی از مردم شهر «لندن» پایتخت انگلیس روز شنبه با برپایی تظاهراتی خواستار صلح در اوکراین و پایان دادن به ارسال سلاح‌های بیشتر به «کی‌یف» شدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در تظاهراتی که توسط ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» در مرکز لندن برگزار شد، معترضان در حالی که تابلوهایی  در مخالفت با ارسال بیشتر سلاح  به اوکراین در دست داشتند، شعارهای ضد جنگ سر دادند.

«جرمی کوربین» رهبر سابق «حزب کارگر» انگلیس از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات ضد جنگ بود. «دالیا سانچز» از فعالان ضد جنگ  حاضر در این تظاهرات گفت که فقط می‌خواهد پایان جنگ را ببیند، زیرا افراد زیادی از دو طرف جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: «من با ارسال تسلیحات به اوکراین موافق نیستم، زیرا این جنگ را طولانی می‌کند.»

«جان کلارک» از دیگر شرکت کنندگان در این تظاهرات نیز گفت که گسترش ناتو به شرق اروپا درست نیست.

وی گفت: « فقط به این دلیل اینجا هستم که فکر می‌کنم باید جلوی جنگ‌افروزان را بگیریم و باید درباره آنچه در حال رخ دادن است تجدیدنظر کنیم».

کلارک گفت که جنگ روسیه و اوکراین از طریق تلاش‌های دیپلماتیک خاتمه یابد و نباید سلاح ارسال شود.

«تالیا» از دیگر فعلان ضد جنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: «آمریکا در جهان به نفع منافع خود حرکت می‌کند.»

ارسال سلاح به اوکراین متوقف شود

وی افزود: «بر این باورم که باید ارسال سلاح را متوقف کنیم، باید شروع به صحبت کنیم. باید درک کنیم که روسیه کشور بزرگ و قدرتمندی است و نباید فراموش کنیم که روسیه یک کشور بزرگ اتمی است.»

این در حالی است که کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا در نبرد اوکراین و روسیه کنار اوکراین ایستاده‌اند و به این کشور سلاح ارسال می‌کنند. «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه نیز امروز  در این باره گفت کمک نظامی آمریکا به اوکراین به زودی به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. 

وی گفت: «روسیه اکنون با ائتلافی از حدود ۵۰ کشور که می‌خواهند آن را از روی نقشه حذف کنند، مواجه است اما برخلاف اوکراین، هیچ رئیسی ندارد و نیاز به دستور و خیریه برای این که بتواند به تنهایی از مردم و حاکمیت خود دفاع کند هم ندارد»