انهدام کاروان آمریکایی در جنوب عراق

 کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که این کاروان حامل تجهیزات لجستیک متعلق به آمریکاییها بوده است که در استان الدیوانیه هدف قرار گرفت و منهدم شد.

گروه «المقاومه الدولیه» نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله، خبر داد، این حمله ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه شامگاه امروز صورت گرفته است.

این گروه از نیروهای امنیتی عراق خواست که تا جای ممکن، از کاروانهای آمریکایی دوری کنند؛ زیرا جنگ گروههای مقاومت با اشغالگران زمانی پایان می‌پذیرد که از خاک عراق خارج شوند.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم خروج تمام نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

کاروان‌های آمریکایی یا از جنوب با عبور از مرز کویت یا از شمال غرب با عبور از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در استان نینوی وارد عراق شده و تجهیزات مورد نیاز نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را حمل می‌کنند. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این حملات و انفجارهای کنار جاده‌ای برای انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک می‌گیرد.

انهدام کاروان آمریکایی در جنوب عراق

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.