به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ایندیپندنت می نویسد : شب گذشته گزارشی به وزارت خارجه انگلیس رسیده که اسرائیل به دلیل نوع رفتار خود با کودکان فلسطینی به چالش می کشد.

این گزارش توسط یک گروه از وکلا و قاضیان ارشد انگلیسی که به سرزمین های اشغالی اعزام شده بودند تهیه شده و در آغاز آن آمده " نظامیان اسرائیلی در هنگام بازداشت کودکان فلسطینی به طور غیرمعمول با آنها رفتار کرده آنها را با شلاق می زنند و معمولا با استفاده پابندهای آهنی، حرکت این کودکان را محدود می کنند.

ایندیپندنت در ادامه می نویسد: این اولین گزارش از نوع خود است که درباره وضعیت کودکان موجود در زندان های اسرائیل تهیه می شود و در آن ۱۲ وکیل و قاضی بلندپایه که اغلب سمت دولتی نیز داشته اند به بررسی این موضع پرداخته اند که نظامیان اسرائیلی چگونه با فلسطینیان کم سن و سالی که برای مثال کمتر از ۱۲ سال دارند برخورد می کنند.

این روزنامه انگلیسی گزارش تهیه شده را تکان دهنده توصیف کرده و می نویسد: زندانیان کم سن و سال فلسطینی در نیمه های شب از رختخوابهای خود بیرون کشیده شده و آنها را به روی زمین می کشند و در حالی که دست های آنها را از پشت بسته اند و چشم های آنها نیز بسته است آنها را با صورت در خودروها می خوابانند و یا این کودکان را مجبور می کنند که به روی زانو در داخل خودروها بنشینند.

در ادامه این گزارش آمده است: کودکان بازداشت شده در کرانه باختری با رفتاری همانند شکنجه مواجه شده، آنها را در سلول های انفرادی حبس کرده، اجازه ملاقات با والدین را به آنها نداده و تا زمانیکه بطور شفاهی اقرار نکرده و اقرارنامه هایی را که حتی قادر به خواندن آنها نیستند را امضا نکنند، اجازه استراحت به آنها نمی دهند.

این گروه از وکیلان انگلیسی که ریاست آنها بر عهده " سر استفان سدلی " رئیس سابق دادگاه عالی انگلیس بوده در گزارش خود نوشته اند: اسرائیلی ها هر کودک فلسطینی بازداشت شده را به عنوان یک تروریست بالقوه محسوب می کنند.

در بخشی از این گزارش آمده است: در یک مورد ما شاهد محاکمه کودکی بودیم که با یونیوفورم قهوای و در حالیکه پابند داشت به دادگاه آورده شده بود. این صحنه همه ما را شوکه کرد. این وضعیتی بود که پیش از این فقط در دادگاه های نظامی آنهم در زمان تفهیم اتهام و جلسات توجیهی قضات مشاهده کرده بودیم.

" گرک داویس " وکیل دادگستری انگلیس که در بخش حقوق بشر فعالیت دارد و در این سفرنیز به همراه گروه انگلیسی به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود در خصوص رفتار صهیونیست ها با کودکان فلسطینی می گوید: نگه داشتن طولانی مدت کودکان در سلول های انفرادی شکنجه محسوب می شود.

به نوشته این روزنامه، در این گزارش موارد متعددی از نقض کنوانسوین سازمان ملل در مورد رعایت حقوق کودکان وجود دارد.

در ادامه این گزارش به تبعیض موجود میان کودکان اسرائیلی و فلسطینی در سرزمین های اشغالی اشاره کرده و می نویسد: کودکان اسرائیلی در صورت بازداشت شدن ظرف ۴۸ ساعت به وکیل دسترسی خواهند داشت و درصورتیکه کمتر از ۱۴ سال داشته باشند زندانی نمی شوند اما کودکان فلسطینی که فقط ۱۲ سال دارند زندانی شده و به مدت سه ماه از داشتن وکیل محروم هستند.

ایندیپندنت در ادامه می نویسد: این وضعیت در زندان های اسرائیل وجود دارد و سالانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی از سوی اسرائیل زندانی می شوند.

در همین رابطه و در سال گذشته مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی با اعلام اینکه ۳۴۰ کودک کم سن و سال فلسطینی در زندان های اسرائیل زندانی هستند، عنوان داشت: کودکان فلسطینی شکنجه می شوند و مسئولان زندان های رژیم صهیونیستی با آنان مانند اسرای بزرگسال برخورد می کنند و به اشکال مختلف کودکان را تحت فشارهای روانی قرار می دهند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین از جمله بدرفتارهای و شکنجه های مسئولان زندان های رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی اسیر را " نشاندن کودکان اسیر بر روی صندلی برای بازجویی با دست و پاهای بسته، قرار دادن نایلکسی بد بو بر روی سر آنان و محروم کردن آنان از خواب، نگهداری آنها هفته ها در سلول های انفرادی و کتک زدن شدید این کودکان اسیر با وسایل متعدد دانست.