آغاز به کار سفارت افغانستان در تهران با دیپلمات‌های جدید

«حفیظ ضیا احمد» معاون سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان در توئیتی اعلام کرد «فضل محمد حقانی» کاردار جدید سفارت افغانستان در تهران و تیم همراهش به طور رسمی امور این سفارتخانه را به دست گرفتند.

وی افزود وزارت خارجه افغانستان برای جلوگیری از تأخیر و ایجاد مانع در خدمات‌دهی سفارت برای افغان‌های مقیم تصمیم گرفت تا تیمی مجرب هفت‌نفری دیپلمات‌ها را از کابل به سفارت افغانستان در تهران اعزام کند تا در کنار کاردار جدید برای مشغول به کار شوند.

ضیا احمد در ادامه نیز این اقدام را گامی ممد و مهم در روابط افغانستان و ایران خواند.

پیش از این وزارت خارجه طالبان در توضیح درباره تغییرات در سفارت افغانستان در تهران تأکید کرده بود تغییر در کادرهای دیپلماتیک، یک امر معمول اداری و حق مشروع هر کشور می‌باشد.

این وزارتخانه همچنین اظهار کرده بود که تعیینات جدید شفافیت در امور سفارت و همچنان گسترش بیشتر مناسبات در عرصه‌های مختلف میان افغانستان و ایران را به همراه خواهد داشت.

آغاز به کار سفارت افغانستان در تهران با دیپلمات‌های جدید

پیش‌تر نیز وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای با رد برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص تحویل و تحولات داخلی سفارت افغانستان در تهران تأکید کرده بود: موضوع تحویل و تحول سفارت افغانستان در تهران، امری داخلی (مربوط به افغانستان) بوده و به هیچ عنوان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به موضوع مزبور، ورود نکرده است.