آمریکایی‌ها بایدن را برای ریاست‌جمهوری بسیار پیر می‌دانند

 نتایج نظرسنجی مشترک «یاهونیوز/یوگاو» که منتشر شد، تقریباً هفت نفر از هر ده رأی‌دهنده آمریکایی (۶۸ درصد) بر این باورند که «جو بایدن » رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای یک دور دوم ریاست‌جمهوری بسیار پیر است.

روزنامه «نیویورک‌پست» در این خصوص گزارش کرد، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثریت رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده آمریکایی معتقدند بایدن برای یک دوره ریاست‌جمهوری دیگر خیلی پیر شده است و جالب این‌جاست که اکثر هم‌حزبی‌های دموکرات بایدن با چنین نظریه‌ای موافق هستند.

طبق این بررسی، در بین دموکرات‌ها، ۴۸ درصد موافق بودند که سن بایدن یک مشکل است و ۳۴ درصد با این نظریه مخالف بودند. ۱۸ درصد از دموکرات‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند مطمئن نبودند که سن بایدن برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به یک معضل تبدیل می‌شود.

بایدن که در حال حاضر مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است، در صورت پیروزی مجدد در انتخابات سال ۲۰۲۴، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد شد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اکثریت طرفداران احزاب مستقل‌ یا همان ۷۱ درصد همچنین گفتند که سن ۸۲ سالگی برای شروع دوره دوم ریاست‌جمهوری خیلی پیر است؛ سن بایدن در روز دوم تحلیف برای دور دوم ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی در انتخابات.

آمریکایی‌ها بایدن را برای ریاست‌جمهوری بسیار پیر می‌دانند

نظرسنجی فوق در بین یکهزار و ۵۱۶ فرد بزرگسال آمریکایی که بین ۲۳ و ۲۷ فوریه انجام شد، بر این نکته تأکید می‌کند که تا چه اندازه نگرانی‌ها در مورد سن و هوش بایدن احتمالاً کارزار انتخاب مجدد او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بایدن به طور رسمی اعلام نکرده است که برای دور دوم نامزد خواهد شد اما او در چندین مناسبت مختلف گفته است که قصد دارد دوباره نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شود.

بایدن ۸۰ ساله که پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست، در اکثر موارد حین سخنرانی گاف می‌دهد و مخالفان و منتقدان وی، کهولت سن و زوال عقل را دلیل این گاف‌های او می‌دانند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده در پیام تبریک سال نوی میلادی، بایدن را ناتوان ذهنی خطاب کرد.