اسرائیل با یک بحران داخلی عمیق و جدی مواجه است

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی که در مراسم فارغ‌التحصیلی یک گروه از پرسنل نیروی دریایی داشت، اذعان کرد: اسرائیل و جامعه اسرائیل در مرحله‌ای دشوار و بحران داخلی عمیق و جدی قرار دارد که همه ما را تهدید می‌کند.

هرتزوگ گفت: در این روزهای پیچیده بیش از هر زمانی همه ما دچار دودستگی و اختلاف‌نظر هستیم، همه ما متعهد هستیم که به دو ملت تقسیم نشویم.

رئیس رژیم صهیونیستی افزود: این بحران داخلی عمیق و خطرناک همه ما را تهدید می‌کند، بازدارندگی داخلی و همبستگی اسرائیل را تهدید می‌کند و بسیار بسیار خطرناک است.

او در ادامه خطاب به شهروندان اسرائیلی گفت: من از اعتراض، نگرانی و هراس شما در مورد اصلاحات دستگاه قضایی مطلع هستم، اما ممکن است ما در ورطه عمیقی سقوط کنیم و در مقابل ممکن است از راه توافق به راه‌حلی برسیم.

هرتزوگ در ادامه ضمن ابراز مخالفت و نگرانی خود نسبت به اینکه اسرائیل به نقطه بی‌بازگشت برسد، مدعی شد، "هرگز اجازه نخواهم داد این فاجعه تاریخی رقم بخورد".

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت، واکنش اپوزیسیون اسرائیل به اصلاحات موردنظر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دستگاه قضایی غیر عادی است و این طرح با تظاهرات گسترده و تهدیدهای شدید جامعه تجاری و هشدارهای دولت بایدن و اعضای کنگره آمریکا که حامی اسرائیل هستند، مواجه شده است.

اسرائیل با یک بحران داخلی عمیق و جدی مواجه است

این روزنامه نوشت، اگر اسرائیل حاضر به پذیرش خسارت دائمی به ساختار حمایت اقتصادی، دیپلماتیک و حمایت بین‌المللی نیست، لازم است در رویکرد کابینه راستگرای خود تجدیدنظر کند، اگر کابینه نتانیاهو به همین شکل سرکش باقی بماند، به تهدیدی برای بقای دولت یهود تبدیل خواهد شد.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز روز چهارشنبه گفت: نتانیاهو اسرائیل را به آشوب خواهد کشاند، این آشوب ساخته ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" است.

همچنین عامی ایالون، رئیس سابق سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) درباره اعتراضاتی که علیه اصلاحات دستگاه قضایی انجام می‌شود، ابراز نگرانی کرد که این اعتراضات به خشونت تبدیل شوند.

دویر کاریو، مسؤول سابق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز پیشتر نسبت به نتیجه استمرار تنش‌ها در جامعه اسرائیل و زلزله سیاسی در اسرائیل هشدار داده بود.

این اعتراضات پس از تصویب پیشنویس قانون اصلاحات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان این رژیم) در قرائت اول آغاز شدند.

در دوره اخیر اختلاف‌نظرها در رژیم صهیونیستی نمایان شده است، نفتالی بنت، نخست وزیر سابق این رژیم نیز درباره آغاز جنگی داخلی در اراضی اشغالی هشدار داد و مذاکره درباره قانون اصلاحات قضایی را خواستار شد.

لاپید نیز تاکید کرد، "اسرائیل در لبه پرتگاه و در لحظه سرنوشت‌سازی است و اگر قانون اصلاحات قضایی تصویب شود، اسرائیل به سوی نابودی می‌رود".

همزمان با این اختلاف‌نظرها، عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی در پاسخ به حملات ارتش این رژیم به شهروندان فلسطینی افزایش یافته است.