بازداشت یک زن مشکوک

مقام‌های اطلاعاتی و انتظامی روسیه خبر دادند یک زن ساکن مسکو قبل از آنکه بتواند از کشور خارج شود، به اتهام خیانت بازداشت شد.

منابع رسانه‌ای دولتی در روسیه خبر دادند، «سرویس امنیت فدرال» روسیه در همکاری با وزارت کشور، یک زن ساکن مسکو را به اتهام خیانت علیه روسیه و کمک مالی به اوکراین بازداشت کرد.

سرویس امنیت فدرال روسیه با اشاره به ماده ۲۷۵ قانون کیفری این کشور تصریح کرد: «فعالیت‌های غیرقانونی یک زن ساکن مسکو که با کمک مالی به نیروهای مسلح اوکراین برای تضعیف امنیت فدراسیون روسیه مرتکب خیانت شده بود، متوقف شد».

به گزارش خبرگزاری تاس، این زن ساکن پایتخت روسیه در حالی که سعی می‌کرد کشور را ترک کند، بازداشت شد. مقام‌ها و رسانه‌های روسیه به نام و هویت این زن اشاره‌ای نکرده‌اند.

در صورت اثبات اتهامات او طبق ماده ۲۷۵ قانون کیفری روسیه، احتمال مجازات‌های حبس از ۱۲ تا ۲۰ سال و جریمه نقدی تا سقف ۵۰۰۰۰۰ روبل (۶۶۰۰ دلار) وجود دارد.

بازداشت یک زن ساکن مسکو به اتهام خیانت به کشور و کمک مالی به اوکراین در شرایطی مطرح شده که دو کشور از پنجم اسفند ماه سال گذشته در حال جنگ هستند؛ جنگی که آمریکا و متحدانش به شدت در آن دخالت دارند.

کشورهای غربی همزمان با ارائه حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اقتصادی و اطلاعاتی به اوکراین، در حال اعمال فشارها و تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه هستند و روند مداخلات آنها همچنان ادامه دارد.