تظاهرات 160 هزار نفری علیه نتانیاهو در تل‌آویو

منابع خبری رژیم صهیونیستی خبر دادند در نهمین شنبه متوالی، ده ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و بر اساس گزارش‌ها تنها در تل‌آویو بیش از 160 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

تظاهرات کنندگان به طرح کابینه نتانیاهو برای اصلاح نظام قضایی معترض هستند. کابینه تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در چهارم ماه گذشته میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.