آلمان در پی راه‌اندازی خط تولید تانک در اوکراین

آرمین پاپرگر مدیرعامل شرکت اسلحه سازی راین متال آلمان در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» گفت این شرکت با هزینه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون یورو، می‌تواند یک کارخانه تولید تانک در اوکراین بسازد.

پاپرگر با ابراز امیدواری نسبت به حصول نتیجه مطلوب از گفت‌وگوها با دولت اوکراین در طول ۲ ماه آینده، عنوان کرد: این کارخانه قابلیت تولید تا ۴۰۰ تانک جنگی «پتنر» در سال را دارا خواهد بود.

وی با بیان اینکه اوکراین برای پیروزی در این جنگ به حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ تانک تهاجمی نیاز دارد، تصریح کرد: حتی اگر آلمان تمام ۳۰۰ تانک لئوپارد۲ ارتش خود را در اختیار کی‌یف قرار دهد همچنان کافی نخواهد بود.

به اعتقاد پاپرگر، جنگ روسیه و اوکراین «به احتمال زیاد برای سال‌ها» به طول می‌انجامد و با وجود تدام ارسال تسلیحات غربی به کی‌یف، اوکراینی‌ها امروز تجهیزات نظامی کافی برای بازپس‌گیری کامل قلمرو خود را در اختیار ندارند.

مدیر این شرکت تسلیحاتی همچنین مدعی شد که دفاع از این کارخانه در برابر حملات هوایی روسیه کار دشواری نخواهد بود.

آلمان در پی راه‌اندازی خط تولید تانک در اوکراین

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ظرفیت تولید راین متال حدود ۲۵۰ تانک در سال است.

«پنتر» نام تانک جدید راین متال است که ساخت آن بر اساس تانک‌های لئوپارد ۲ صورت گرفته و برای کشورهایی که از قبل از تانک‌های لئوپارد استفاده می‌کردند، بیشترین کارایی را دارد.

وزیر دفاع آلمان پیش از این اعلام کرده بود تانک‌های لئوپارد ۲ و نفربرهای زرهی ماردر تا پایان ماه مارس (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) به اوکراین تحویل داده می‌شود.