اعتراض گانتس به وحشی گری نتانیاهو

بنی گانتس ، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت: از اینکه به سمت معترضان در تظاهرات گلوله جنگی شلیک و کسی کُشته شود، نگران هستم.

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، پیش‌تر شخصیت‌های تندرو در کابینه نتانیاهو و نزدیک به آنها، معترضان را خائن خوانده و خواستار برخورد با آن‌ها شده بودند.

این در حالی است که بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی شنبه شب بیش از ۴۰۰ هزار نفر در فلسطین اشغالی از جمله ۱۶۰ هزار نفر در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس رژیم صهیونیستی برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان از پلیس اسب سوار و همچنین ماشین‌های آب پاش استفاده کرد.

این گزارش می‌افزاید در جریان تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در تل آویو شماری بازداشت شدند و معترضان نیز سعی داشتند موانع پلیس را کنار بزنند و تظاهرات خود را ادامه دهند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز اعلام کرد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست تظاهراتی را علیه طرح «اصلاحات قضایی» کابینه نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

این تظاهرات در منطقه «تل عراد» در النقب برگزار شد و معترضان با سر دادن شعار‌هایی طرح اصلاحات قضایی را محکوم کردند.

اعتراض گانتس به وحشی گری نتانیاهو

اعتراضات صهیونیست‌ها علیه قانون اصلاحات قضایی همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای "قانون اساسی" تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست که به تازگی برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که به قانون تصویب شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند.