انگلیس، تانک و موشک ضدتانک به اوکراین ارسال کرد

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس از ازسال تانک و موشک‌های ضد تانک به اوکراین خبر داد.

بر اساس گزارش الجزیره، کلورلی با اشاره به اینکه لندن تا پیروزی کامل از کی‌یف حمایت خواهد کرد افزود: بریتانیا موشک‌های ضد تانک و تعدادی از تانک‌های اصلی عرصه نبرد را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

پیش از این یک منبع انگلیسی در گفت‌‌وگو با شبکه اسکای‌نیوز گفته بود، انگلیس ممکن است حدود ۱۰ فروند تانک به اوکراین تحویل دهد. وی تاکید کرده بود، با آنکه این تعداد تانک به هیچ عنوان برای اثر گذاشتن بر روند جنگ کافی نیست اما ممکن است سایر کشورهای غربی را به انجام اقدام مشابه ترغیب کند.

روسیه بارها به کشورهای غربی هشدار داده که حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین علاوه بر طولانی کردن درگیری‌ها ممکن است به درگیری‌های مستقیم ختم شود.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه چند ماه پیش گفته بود که مسکو تنها در حال نبرد با ارتش اوکراین نیست بلکه مقابل کل غرب قرار گرفته است. او تصریح کرد کی‌یف در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۷ میلیارد دلار کمک نظامی دریافت کرده است.

ماه گذشته یکی از مقام‌های ارتش اوکراین به روزنامه اکونومیست گفته بود که ارتش این کشور به دست‌کم ۳۰۰ تانک و ۷۰۰ خودرو جنگی پیاده‌نظام نیاز دارد.

انگلیس، تانک و موشک ضدتانک به اوکراین ارسال کرد

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.